En fruktansvärt dålig bil. motor är alldeles för stark för bilens eget bäste. Ratten slår kraftigt vid gaspå drag. kvalitetskänslan e kass (MG) o är ente direkt driftsäker. Undvik...
Funderar skarpt på att köpa en MG ZR 160 03-05. Så tänkte fråga lite om bilen om nån har lust att svara.
Är det dyrt med reservedelar?
Nej, inte om man köper på rätt ställe. Tyvärr får du räkna med att det är Ebay och Engelska handlare som gäller. Fast det är ingen nackdel eftersom det blir mycket billigare då.
Andreass88 skrev:
Och är det svårt att få tag i?
Nej, tvärtom. Allting finns, och du har möjlighet att uppgradera en massa detaljer väldigt billigt.
Andreass88 skrev:
Vad kostar det att försäkra bilen och hur är bilen i övrigt? Vad är positivt/negativt med den?
Tack på förhand
Försäkring måste du ringa och fråga om. Förmodligen ganska dyrt eftersom de är ovanliga? De har fått kritik för att vara bullriga och stötiga precis som Iderth skriver. Och det måste ju vara en nackdel att en sportig bil är bullrig och stötig. I ett test i Portugal körde den ifrån en Honda CTR på bana.
Motorn är sådär. Inte så mycket att trimma och har haft en del problem med topp-packning. Hittar du en med fler mil så är det faktiskt att föredra om den är sund i övrigt.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Jag har sjäv en MG, fast en ZS 180. Min bil är enormt skön att köra och äga. Jag betalar 932 kr i helförsäkring hos atava.se Reservdelar är dyra. men de får man nästan räkna med. Men till ZR finns de fler delar till... tror mina är ännu dyrare men gå in på dom som har ZR här på garaget och hör vad dom tycker och tänker. Annars tycker jag: go for it!!!!