2857
Sök

det lönar sig att vara ärlig...jo eller hur Aftonbladet!!

9 108 Inlägg
11 april 2008
hehe, att säga att det lönar sig kan man ju ha delade åsikter om, han förlorade ju 138.000 dollar för att han var ärlig wink

Hade jag hittat pengar i en plastpåse på gatan hade jag behållt dom utan att blinka, men hade det varit en adresserad plånbok eller en pengaväska för väktare hade jag nog funderat några minuter längre innan jag tagit pengarna och bränt upp väskan. big_smile

Nädå, eftersom jag inte varit i den situationen vet jag inte vad jag hade gjort.

saabtok
1 306 Inlägg
11 april 2008
Är man så jävla  dum att man inte är rädd om pengarna utan springer och slarvar bort de  får man skylla sig själv om man tappar bort de....JA skulle lätt behålla det ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

7 120 Inlägg
11 april 2008
Izual skrev:
Jag hade behållit pengarna ett tag först och sedan kollat efter nyheter om vem/vilka som tappat dem.

Hade det varit någon organisation som rädda barnen eller liknande hade man nog lämnat in dem.

Håller med där, och om det inte skulle vara till något sånt så tar jag hela skiten smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
11 april 2008
Fyfan att idioten inte stämmde dom för att få för lite hittelön! 12papp av 840.000 är ja fan inte ett skit... Själv hade ja nog råkat sparka till påsen så en viss mängd "blåste bort" och kanske kanske lämna tillbaka resten och få lite hittelön av de ja lämnade tillbaka... Säger som pippi de man hittar de får man wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 april 2008
Klart man lämnar in dom, man vet ju inte vafan de varit inblandade i o man vill ju inte att snuten kommer o knackar på dörren å syr in en för nå brott man inte varit delaktig i, men hur förklarar man annars att man har 800 lax i rånbyte.
Man vet ju aldrig var pengarna kommer ifrån liksom...sen kan alla va så kaxiga dom vill me å säga att de tycker han e dum i huvet som lämna in osv osv...tror nog de flesta hade gjort de för å slippa framtida problem..speciellt om man tillhör en minoritet...

blacken
11 april 2008
Trådstartare
Hittelön ellej ej, självklart att man lämnar in dom, för det är inte mina stålar så enkelt är det..

julgran
214 Inlägg
11 april 2008
Sålänge det var i sedlar hade jag tagit dom utan att fundera. Hade det varit i någon annan form till exempel en sak då hade man kunnat tänka sig att lämna in det.

Och i detta fallet, han hade ju tjänat mer om han var oärlig.

NeonX
11 april 2008
Trådstartare
Vet inte men tror att jag hade blivigt paranoid om jag kutat runt och köpt saker för pengar som jag inte vet ursprunget från....visst är det en större firma lr dylikt så är de verkligen skit samma, men om jag inte visste....kul att alltid titta sig runt axeln i flera år för att man är rädd att man bränt "fel killes" pengar...
Hade nog fan inte ens lämnat dem till snuten...antingen låtigt dem ligga, eller som nån sa, tatt dem och väntat tills nått dök upp på nyheterna...

Tror generellt ( ursäkta stavning ) sett att folk som inte har mycket pengar, men plötsligt får, tex lotterie eller dylikt, får mer problem än lycka. på lång sikt... Jag hade känt mig jävligt illa tillmods om jag kunde   allämnt kasta pengar omkring mig. Medans mina polare fortfarnade fick kämpa. När de har det knapert skall man då alltid sälla upp? när ska man dra en gräns för vad som är ok att betala för andra o.s.v....

På nått sätt känns det bättre om jag får ( fråga mig inte hur ) jobba mig till en hög/bra ekonomi snarare än snubbla över den...av just alla problem som även följer stora summor...

Intresseklubben
673 Inlägg
11 april 2008
fy fan, orka få 12 tusen för det.. små pengar om man jämnför med 840 000..

jag hade heller inte lämnat in påsen, hade tagit den och gått min väg och hittat på något kul smile

/Mvh Andreas

4 571 Inlägg
11 april 2008
Aga_Diff skrev:
Izual skrev:
Jag hade behållit pengarna ett tag först och sedan kollat efter nyheter om vem/vilka som tappat dem.

Hade det varit någon organisation som rädda barnen eller liknande hade man nog lämnat in dem.

Om det hade varit en kriminell organisation som tappat pengarna då?

Då hade det blitt mina pengar smile

blacken
11 april 2008
Trådstartare
Izual skrev:
Aga_Diff skrev:
Izual skrev:

Om det hade varit en kriminell organisation som tappat pengarna då?

Då hade det blitt mina pengar smile

Säga vad du vill men om man tar något som INTE tillhör en, då är man, just det ja en TJUV!..

427 Inlägg
11 april 2008
Jag hittdae en 500ing en gång .. den kan jag erkänna att jag .............  behöll . smile

Kom till Minuten en gång fann en 100ing kvar i automatens fack .. smile  De va gutt ..

/ Tobbe

SQ
1 343 Inlägg
11 april 2008
ja hade tagit allt, sägom man tar 50k å lämnar in resten.. tror du inte man blir lite misstänkt som gärningsman då eller`?  wink  ta allt! big_smile

Ljudnörd!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 april 2008
Tazzeman skrev:
Jag hittdae en 500ing en gång .. den kan jag erkänna att jag .............  behöll . smile

Kom till Minuten en gång fann en 100ing kvar i automatens fack .. smile  De va gutt ..

Ja, hittar jag typ en tusenlapp eller nåt sånt behåller jag det givetvis. smile
Hittade också en 500-lapp en gång. På ett hotell när det var fest i nattklubben, kan säga att jag tjänade in resan dit. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
12 april 2008
Hade behållt omärkta pengar utan att fundera. Hade dock lagt undan dom i något år för att sedan sätta in dom på ett konto på caymanöarna.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 april 2008
Irmscher Vectra skrev:
Där ser man så många oärliga det fanns härinne då... roll
Hittade ca 20000 i en liten bankväska för länge sen. Tog med den hem eftersom polisstationen var stängd och ringde dom därifrån.
Det kom en patrull och satte sig och räknade pengarna och kontaktade de som tappat den.
Det var den lokala skidanläggningen som hade tappat den på ett liknande sätt som det här.
Chefen för skidanläggningen ringde mig personligen dagen efter och tackade.

Jag fick 2000 spänn och var jätteglad! Stod t.o.m om det i lokaltidningen.. big_smile

Hade inte en tanke på att ta det själv... Det var alla möjliga länders pengar däri.. Ca 10 cm tjock sedelbunt.

Ja sen kör du ju en opel vectra med, helt förståligt att du inte tog pengarna själv wink

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

leo_m83
13 april 2008
Trådstartare
haha, han bytte precis $140 000 mot $1600

haha, skulle jag aldrig gjort...

Sök