3816
Sök

en fråga om lackning?

351 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
#1
Jo min kompis har fått tag i 2lastpallar med färg efter hans pappas lackföretag gick i konkurs,han har alla delar till att lacka med också.Men nu kommer de att han kan ställa upp o lacka min bil ,men då ska han lacka utomhus tidigt på morgon för att slippa solen och alla insekter(han har ingen lokal).och ja fråga hur mycke han ville ha för att lacka,men han sa att de är kompis pris så du kan betala en 100kr för elen du använder.
Så nu kommer frågan,vad ska ja göra ska ja lacka ute för ja känner ingen som har en lokal för en billig slant,bara ett garage men då kan man inte röra sig på sidorna.
Skulle va glad över svar=)

Dansken

3 113 Inlägg
9 april 2008
#2
för guds skull gör inte det ute.. försök ringa o ragga lokal helt enkelt..

Är din kompis bra på att lacka da?

Semper Fi

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 april 2008
#3
är du inte så noga så är det väll bara att lacka ute... det är ju 50% chans att det blir bra.. antingen blir det bra eller så blir det skit.. 50%.. hehe smile.... jag lackade en av mina epor ute när man var iden åldern för några år sedan och det vart bra... sen är det väll ganska bra årstid att lacka ute bara det är varmt där du bor för insekter och pollen (stavas?) med mera har ju inte kommit än smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
9 april 2008
#4
Vi har då mängder med insekter, pollen sedan slut på februari å massa vanligt jäkla damm i luften där jag bor...
Så vida det inte e en gammal 5000:- herk du ska ha lackat som det spelar skit samma med så e det nog allt bara att leta upp en lokal!
Å man blir ju lixom nyfikon, din polares pappas företag har kursat, han får en massa prylar å färg, men frågan är ju fortfarande; Har han någon som hels koll?? Har han överhuvudtaget lackat en hel bil innan???
Man börjar ju då undra när han e villig att stå ute å lacka bilen....

Lycka till med ditt beslut iaf, men kom ihåg att "snålhet" kan bli mkt dyrt i slutänden...

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 april 2008
#5
Ett tips om det blir lackning ute är att köpa sig ett party tält för en 500ing.
håller damm och insekter ute och färgen inne..
Men helst skulle jag iaf försöka få tag på en lokal.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

872 Inlägg
9 april 2008
#6
blöt järna ner marken runt om bilen innan du börgar så minskar risken för damm. även om den e stor. jag målade polarens bil å det blev jätte bra, till en börgan i alla fall. halva bilen kvar å det börga regna. men den fick sej en helt egen look, hehe

If its too loud you are too old!

351 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
#7
polaren kan nog inte lacka inte vad ja vet,men ja får färgen grattis och alla tillbehör får ja använda.men ja känner ingen som vill lacka åt mig,Det är min 855 som ska lackas o ja ska ha svart metalic.vet ni hur många timmar de tar innan bilen är färdiglackad??

Dansken

Lite överallt..
612 Inlägg
9 april 2008
#8
Jensen80 skrev:
polaren kan nog inte lacka inte vad ja vet,men ja får färgen grattis och alla tillbehör får ja använda.men ja känner ingen som vill lacka åt mig,Det är min 855 som ska lackas o ja ska ha svart metalic.vet ni hur många timmar de tar innan bilen är färdiglackad??

Så du ska låta han som inte har någon som hellst erfarenhet lacka din bil?

Låter inte alldeles för smart tycker jag..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
9 april 2008
#9
Det lutar åt att det kommer gå åt pipan.. Låt bli att lacka bilen är mitt råd! smile

351 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
#10
ne för fan,ja fick ett utbrott av sambon när ja sa det till henne,hon sa de att då är de ju bättre att du lackar för du har ju MVG i bild och att du ritar tattos till folk.visst ja håller med henne för hon vill ju att bilen ska se fin ut till hon får sitt körkort,ja åt andra sidan kan ju inte ta på 2år efter ja blev stoppad av snutten.

Dansken

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 april 2008
#11
Jensen80 skrev:
ne för fan,ja fick ett utbrott av sambon när ja sa det till henne,hon sa de att då är de ju bättre att du lackar för du har ju MVG i bild och att du ritar tattos till folk.visst ja håller med henne för hon vill ju att bilen ska se fin ut till hon får sitt körkort,ja åt andra sidan kan ju inte ta på 2år efter ja blev stoppad av snutten.

Haha. Att du har MVG i bild och kan rita tatueringar har ingen betydelse för fem öre. smile

Låt bli att lacka bilen!

Du kan ju iaf öva på saker som inte är värda nått till att börja med. Att lacka är inte enkelt, speciellt inte om man inte ens har tillgång till ett bra garage.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

620 Inlägg
9 april 2008
#12
om ni lackar bilen lägg gärna upp bild på de sen...big_smile


Norrlänning
643 Inlägg
9 april 2008
#13
om du får den lackad för 100kr kanske det är värt att betala nån kompis eller liknaned några hundra för att låna garage eller lokal? blir ju jävla mkt billigare än att anlita nåt proffs iaf..


4 670 Inlägg
9 april 2008
#14
tror ni ska lägga ner lackeringen om ni aldrig lackat förut! spec om det är en hel bil.

kommer absolut inte bli bra lackering kräver OFTA flera års erfarenhet m.m för att det ska bli riktigt bra
Ni kommer antingen få massa rinningar ev apelsinskal pga ni har nog ingen aning hur mycket ni ska lägga?

Hur färgen ska sprutas? ska den sprutas 70/100?  100/50/30? m.m?

Är det vattenbas?

Fundera riktigt noga innan ni lackerar om ni nu skulle göra de!


872 Inlägg
9 april 2008
#15
kan man få se på bilen hur den ser ut i dag, så kanske du kan få tips på hur du kan rädda bilen utan hel omlack

If its too loud you are too old!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
13 april 2008
#16
Tänkte på de.. det var din polares pappas lackföretag som gick i kk  ?
kan inte hans pappa också lacka bilen då?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.


Sök