3816
Sök

hjälp vid montering av japsdämapare

392 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
#1
Hejsan alla bilälskare! ;D

ja har tänkt att precis som alla andra sätta på en japsdämpare på bilen. Och eftersom jag inte har pengarna eller kunskapen så byter jag bara ut den bakre dämparen. Men då blir det så att sista röret som blir kvar efter avmonteringen är det krökta röret som går över bakaxeln.

Jag har inte lyckats hitta ett rör som ska kunna passa, det ska böja sig direkt bakåt till japsen från det krökta röret. Så har planerat att köpa en "böjbart" rör så att jag skall få ihop det.

Men till min fråga;

Går det att montera och hålla tätt med ett sånt "böjbart" rör om man använder sig av pasta?

Och har ngn nått tips om hur man skall göra medupphängningarna där, både röret och japsen?

Tack på förhand! // Den-snart-frustrerade-och-desperata-killen tongue


1 866 Inlägg
13 april 2008
#2
E det inte lite lättare om du försöker hitta någon som kan svetsa till dig för en billig peng? behöver ju inte kosta mer än någon hundralapp! :-) Så håller det 100% tätt! :-)



Sök