Lackeringsskada.. bästa sätt att laga?

toelli
13 april 2008 · 132 Inlägg

Japp.. Har en lackeringsskada samt en liten buckla på bilen vill veta det kostar att fixa och bästa alternativen att göra detta på.

Bilder:
http://studiosven.se/lackeringsskada.jpg - Lackeringsskada
http://studiosven.se/bucklan.jpg - Bucklan

Vill veta:

Hur mycket måste man lacka om?
Vad kostar det att reparera bucklan,lackeringsskadan samt lackeringen om man ska göra det hos en verkstad?


Mvh Jesper

Senast redigerat av toelli (13 april 2008)

WilYawn Golle
13 april 2008 · 448 Inlägg

Ja du, hur lång är en bit snöre?
Kan säkert få både bucklan fixad och skadan lackad hos en billackerare men priset och metoderna kan skilja en hel del.
Det säkraste är att höra sig för hos några olika så får man en ungefärlig prisbild.

Senast redigerat av WilYawn (13 april 2008)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
toelli
13 april 2008 · 132 Inlägg

Jag förstår väl att ingen kan säga ett exakt pris, jag är ute efter ett ungefärligt pris.. snackar vi 5000 .. snackar vi 10 000? Går det att fixa? osv..

Mvh Jesper

saterboden
13 april 2008 · 50 Inlägg

Precis som WilYawn sa smile det är inte lätt att säga vad det kan gå på. Lättast är att visa upp bilen för några olika lackerings firmor, lättare för de att säga vad det kan gå på när de ser skadan. smile det borde jag veta   som studerar till det big_smile ,kan inte ge någon gissing på pris har ingen koll alls på sånt.

Mercedes W123 "Likbilen" (1981)
juliet
13 april 2008 · 118 Inlägg

räkna med att det nog kostar typ 7-8000

Rock´N Roll
Mortalis VW-nörd?
13 april 2008 · 4 332 Inlägg

Mja beroer ju på, vissa vill lacka om hela jävla tjofräsen för "de blir bäst". De blir de, men de ser inte förjävligt ut om de inte gör de, på en bruksbil, bara de gör lackeringen seriöst.
Det är där priserna skiljer, göra hela panelen, 5-7 papp kanske, bara göra området typ så e de några tusen mindre.
Bucklan såg ju inte så farlig ut

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang