7041
Sök

Fastsättning av H1 xenon lampa

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#1
Hejsan,

Jag har inhandlat ett H1 Xenon kit till dimljusen på 9-3:an.
Men hur sätter jag fast lampan? roll

Orginal sitter lampan fast med en sådan http://speedparts.se/kat/parts/images_3/12360_small.jpg

//Mvh en arg Kwansa

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

1 045 Inlägg
15 april 2008
#2
ser inte ut som en h1 lampa, men det ska ju vara h1 till saaben,

är du säkert det sitter h1 på din ?
vad är det för årsmodell ??, är den importerad, eller eftermarknads dimljus ???

sitter h3 i dom nyare..
Senast redigerat av NMI (15 april 2008)


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#3
NMI skrev:
ser inte ut som en h1 lampa, men det ska ju vara h1 till saaben,

är du säkert det sitter h1 på din ?
vad är det för årsmodell ??, är den importerad, eller eftermarknads dimljus ???

sitter h3 i dom nyare..

Ojsan, lampan på bilden är inte en H1 lampa tongue det är en H8, men kontakten ser likadana ut...Det va därför jag la in bilden roll

Det ska vara en h1 lampa i bilen...för det sitter h1 halogen nu tongue

Problemet är att lampan ser ju princip ut som en vanlig, fast man får ju inte lampan att sitta kvar.
Ska man skära sönder den gammla lampsokeln och sätta i xenonlampan i? mad
Senast redigerat av kwansa (15 april 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

244 Inlägg
15 april 2008
#4
H1 lampan har inte alls den sockeln..

http://media.thg.dk/DAT/pic/s/40868.JPG

där har du en H1 lampa.


Sök