saab 9000 cs startar men dör'

deus89
14 april 2008 · 2 Inlägg

Tjena tjo. min saab 9000 2.3 16v krånglar då...
det går att få igång den , men så fort som den sugit i sig "bensin spillet" så dör den ... sen om man låter den snurrar på start motorn en stund så går den igång igen och då funkar den... gör så varje gång som den har fått stå i längre än 10 min. check engine lyser i instrumentet vilket betyder att det är tändningen eller bränslet. tips om vad det kan va ä mkt uppskattat tongue hjälp ? smile



Tack i för hand...

sugroret
14 april 2008 · 36 Inlägg

Kolla här om du kan få mer hjälp. duktiga saab grabbar.
http://forum.saabturboclub.com/

Markus_MR2
15 april 2008 · 761 Inlägg

deus89 skrev:
Tjena tjo. min saab 9000 2.3 16v krånglar då...
det går att få igång den , men så fort som den sugit i sig "bensin spillet" så dör den ... sen om man låter den snurrar på start motorn en stund så går den igång igen och då funkar den... gör så varje gång som den har fått stå i längre än 10 min. check engine lyser i instrumentet vilket betyder att det är tändningen eller bränslet. tips om vad det kan va ä mkt uppskattat tongue hjälp ? smile



Tack i för hand...

Kollat felkoder?

Enkelt att göra via tändningsläget och CE lampan...

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
deus89
16 april 2008 · 2 Inlägg

Markus_MR2 skrev:

deus89 skrev:
Tjena tjo. min saab 9000 2.3 16v krånglar då...
det går att få igång den , men så fort som den sugit i sig "bensin spillet" så dör den ... sen om man låter den snurrar på start motorn en stund så går den igång igen och då funkar den... gör så varje gång som den har fått stå i längre än 10 min. check engine lyser i instrumentet vilket betyder att det är tändningen eller bränslet. tips om vad det kan va ä mkt uppskattat tongue hjälp ? smile



Tack i för hand...

Kollat felkoder?

Enkelt att göra via tändningsläget och CE lampan...

Joo det är gjort men den visar inge fel , börjar fundera på om det inte är backventilen te pumpen som är dålig..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang