3257
Sök

Service krångel på Audi

6 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Hej kan någon hjälpa mig med ett litet problem!?
Service lampan lyser i min Audi A6 -02 1,8T så jag ska serva den men jag får olika bud på vilken service den ska genomgå, i instruktionsboken står det att kammremmen skall bytas vid 18 000 mil(stora servicen) och min bil har gått
13 000mil. Men när jag tar den till bilkompaniet så säger dom att jag skulle ha bytt kammen när den gått 12 000mil... Så dom vill att jag ska göra den stora sevicen. Så ni kanske förstår frågan... vilken ska service ska jag ta ??? Det skiljer ca 9000kr mellan den lilla servicen och den stora servicen.
Tack på förhand
Mvh: Johan

1 059 Inlägg
17 april 2008
audi har ju stora serviceintervall på kamremmen på 12 000 mil på nästan alla modeller.
Har du gjort stora servicen på den då? Kan ju säga att det kommer kosta bra mycket mer än 9000 kr om remmen går av.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 863 Inlägg
17 april 2008
Kamremmen ska bytas vid 12000 mil, fick själv reda på det när jag skulle serva bilen.
Köpte bilen i slutet på januari och den hade då gått 13500 mil, ingen på firman sa att det var dags för nåt kamremsbyte då inte!
Var in och skulle beställa tid för service och rembyte på Audi här i Uppsala, priset låg på 14100 totalt!!
Höll på å trilla i backen, måste skämta tänkte jag... Men icke!
Så jag åkte till min vanliga mekaniker ute på landet, han fixade allt plus lite till för 6980 kr. Lite skillnad i pris dårå.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

6 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Man kan ju faktiskt fråga sig varför dom skrivit 18 000mil !? Ingen stor service har gjorts på den så vitt dom kunde se på bilkompaniet. Jag kommer naturligtvis att lämna in den på en stor service! vill ju inte ha en havererande motor!
Tackar racefan och beast för hjälpen.
Senast redigerat av whimpei (17 april 2008)

Sök