7079
Sök

kondensatorråd till bygge i bubbla

205 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#1
tjenare tänkte börga med ett ljudbygge i en vw bubbla. jag har en 12"bas på 800w och ett blaupunkt va2200 steg på 700w. jag tänkte att eftersom generatorn inte kommer palla trycket så kanske jag ska köpa en kondensator jag undrade bara isåfall viken jag ska köpa 0,5f 1,0f eller 2,0f ?

                                                                                                                  //tack på förhand

Ljutika Motorsports

365 Inlägg
16 april 2008
#2
Satsa hellre på ett bra batteri, tex. banner running bull smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

205 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#3
ok jag har ett optima yellow på g duger det eller?

Ljutika Motorsports

205 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#4
vet du ngn bra sida eller liknande som säljer baterier??

Ljutika Motorsports

6 851 Inlägg
16 april 2008
#5
MR_1303s skrev:
tjenare tänkte börga med ett ljudbygge i en vw bubbla. jag har en 12"bas på 800w och ett blaupunkt va2200 steg på 700w. jag tänkte att eftersom generatorn inte kommer palla trycket så kanske jag ska köpa en kondensator jag undrade bara isåfall viken jag ska köpa 0,5f 1,0f eller 2,0f ?

                                                                                                                  //tack på förhand

Dock så kommer inge en konding att hjälpa dej.
En konding kan inte göra så du får mera ström, möjligen snabbare än batteriet.
Så det du bör göra är väl isf. att hitta en ny generator isf.

Generatorn laddar batteriet, som laddar kondensatorn, som skickar strömen till steget..cool


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 april 2008
#6
skaffa ett extra batteri och en 100A generator,, så ska du se att du kan spela på de mesta du kan stoppa in i den där bubblan cool

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Livsnjutare
342 Inlägg
16 april 2008
#7
En värre generator och/eller ett stort batteri är mitt förslag!
Senast redigerat av Jonve (16 april 2008)

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

21 761 Inlägg
16 april 2008
#8
MR_1303s skrev:
ok jag har ett optima yellow på g duger det eller?

Vilket, ett 55Ah?

Det batteriet fungerar bra, flera använder ett sånt batteri när de har mycket stereoprylar i bilen.

205 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#9
ok tack så mkt för hjälpen!!! jag uppskattar det värkligen;-)

Ljutika Motorsports

205 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#10
aaa ett 55a

Ljutika Motorsports

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 april 2008
#11
Alla verkar ju rekomendera byte av generator.. Är det någon här som har
erfarenhet av utrymmet under huven på en bubbla?
Är det någon här som vet att generatorn i en bubblan även driver
fläkten på en genomgående axel. Sen är det sjukt trångt.
Byte av generator är inte speciellt möjligt utan ingrepp på utseendet.
Jag hade också rekomenderat generatoruppgradering i alla möjliga fall
men bubblan är lite väl speciell föratt bara kasta in en 100A generator.
Jag har funderat på det själv men kommit fram till att det skulle krävas
stora modifieringar för att lyckas.
Senast redigerat av Tokken (17 april 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

245 Inlägg
17 april 2008
#12
har sett många bubblor med "extra" generator. Låter orginalet sitta kvar å bygger fäste på sidan om å sen använder en längre rem

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 april 2008
#13
tias aka katten skrev:
har sett många bubblor med "extra" generator. Låter orginalet sitta kvar å bygger fäste på sidan om å sen använder en längre rem

Fixa dit en 100A generator utan några större modifieringar på
vare sig utsida som insida vill jag se. Inget man bara gör
hipp som happ. Menar bara att det låter som det skulle vara
världens enklaste grej att göra. Vilket jag kan garantera att
det INTE är.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Skogsfan
649 Inlägg
17 april 2008
#14
Så sammanfattningsvis, kondensator hjälper inte mycket ifall du inte skaffar bättre batteri och generator. Större generator är svår att få dit men går och är väll isf nödvändigt ifall du vill kunna få ut mer ström än vad  du nu kan få med nuvarande utrustning.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

205 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#15
hehe ok har snackat lite med personalen på mds i lkpg det blir nog ett bateribyte generatorn får va orgi tills vidare. tack så mkt för hjälpen allesammans!!!

Ljutika Motorsports


Sök