Jag hade lånat lite ljud av en kompis för ett tag sen och hade då rockford t8002 monoblock och drev en Alpine type-x 12" där hade jag avsäkrat med en 150A ANL säkring och den sköt rätt lätt.
Nu så har jag skaffat lite eget ljud ett Fusion powerplant D-Class monoblock och två Fusion powerplant heavy duty 12" sen skaffade jag ett kabelpaket som han rekomenderade, men jag tror jag snålade lite kanske på paketet. För nu när jag läste så stod det bland annat att det var "1 x AUE Fuse Holder 1 x 60 Amp AUE Fuse". Jag tycker att det låter lite klent med bara en 60A säkring med tanke på att jag körde 150A på förra ljudet och det var ej tillräckligt. Så som sagt så undrar jag nu vad det är för skillnad mellan AUE och ANL säkringar.
Aha okok, tror jag hänger med nu. Mmh, efter att 150A säkringen sköts så sätte vi i en 300 sen brände jag talspolarna i basen.
Jodå det är också lätt. Har provat det också. Sista gången konade jag om själv, det blev väldigt bra och det fungerar än idag.
OT: Du det var inte dåligt. Jag skulle gärna vilja kunna reparera basen men har ej kunskap om hur man kan göra och sen har jag inte fått tag på någon firma som renoverar heller. Jag vill ju inte heller kasta ut flera tusenlappar på en bas som ligger runt 4000:- i beg nivå. Nypriset på basen ligger ju annars runt 6000:-