6653
Sök

Behöver tips inför bes...!

314 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Jag har ett problem! Jag har en Eclipse (USA import) som har fått en 2:a på blinkersen bak. Dom blinkar rött och som alla kanske vet så får dom inte det. Jag har ingen aning hur jag ska koppla om dem eftersom både blinkers och bromsljur går till samma lampa...
Finns det någon här på garaget eller någon som känner nån som har haft samma problem??

Jag blir jä-igt glad om nån kommer med en smart lösning.... =P

Tack på förhand.... // Piffsen

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
14 mars 2006
det måste gå att plocka loss insatsen och byta ut lampan! i värsta fall får du göra egna fästen. är det aktuellt med lysdiodsblinkers så kan jag hjälpa dig! var bor du? jag har nämligen en lysdiods list som borde funka kanon!

alltså, först plockar du loss lamphuset sen förklarar du hur det ser ut, alt. tar ett kort och lägger upp, sen kan vi fundera på lösningar:P

man lever bara en gång så lev väl!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
14 mars 2006
jag kan inget om just detta, men sisst jag bessade min volvo (har hel-röda baklysen) så blinkade dom rött... då frågade gubben -e den import? -nej sa jag -nehe, då får du inte ha röda blinkers...

så ifall man vänder på det så borde han ju menat att röda är ok på import...

men som sagt, jag vet inte...

314 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Jag sa att det var en import men det hjälpte inte speciellt mycket... =/ Det var en ung kille som besiktiga den så han ville väl sätta dit mig.. ? =/

314 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Ingen annan som har nåt tips? Snälla?? =P

1 852 Inlägg
14 mars 2006
läser du inte mitt inlägg? tror knappast någon har samma bil + import...

314 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
OJ fan... sorry, jag missade ditt inlägg.. =P

Men jag fattar inte riktigt hur du menar... Jag bor utanför Malmö...

1 852 Inlägg
14 mars 2006
Piffsen skrev:
OJ fan... sorry, jag missade ditt inlägg.. =P

Men jag fattar inte riktigt hur du menar... Jag bor utanför Malmö...

ta loss det glaset som hela lampan sitter i och fundera på om man kan byta ut själva glödlampan mot en orange, det måste ju gå! annars får du tillverka egna fästen så att du får dit en orange glödlampa!

314 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Ja men problemet är att både bromsljus och blinkers går till samma lampa... och så länge glaset är rött som kvittar det vad jag har för färg på lampan...

Jag fick ett tips om att jag skulle koppla in blinkersen i mina backljus... tror att det blir det enklaste sättet men jag är öppen för alla förslag....

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
14 mars 2006
åk till skroten och köp ett par svenska bak lykt glas elr hela lysena.(med gul blinkers) och byt ut dom elr.kanske testa dom här,men jag vet inte om dom är godkända.Om dom är det så ska det finnas en E märkning på glaset,kommer dock inte ihåg vilken.

http://www.biltema.se/products/product. … emId=92816

Varför dit broms lyse blinkar också,kan bero på att det är kopplat så inne i lyset.
-Vet inte hur dina lysen ser ut,om dom har lednings banor inne i lyset.? elr model volvo 240 med separata kablar till varje lampa.

Diesel is the blood of satan.

Sök