6177
Sök

sinus live sla 1500

669 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#1
hallå jag har en liten fråga:P
jag har 2 st basar.
dom är 6 ohm styck!

kan jag driva dom med sla1500 steget?
måste veta för jag vill inte att nånting ska gå sönder.
Senast redigerat av snipercat (19 april 2008)


Team Autohifi!
865 Inlägg
19 april 2008
#2
Ja det kan du.... parallell koppla dem bara till steget.
Du får då en last på 3ohm.

Du gör så hör.
Koppla båda högtalar + till slutstegets +
sen lika dan med - på högtalarna till- på steget.

Lycka till!


Team Autohifi!
865 Inlägg
19 april 2008
#3
OBS! Spela lite med sunt förnufft bara så kommer dina basar att hålla.



Sök