5257
Sök

vad kan hända när porslin från tändstiften går av ?

265 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Tja.. vad kan hända med moton om det blir så? råkade bli så i går på väg hem från en träff  går ganska Orent med andra stift  men det jag vill veta vad är det som kan gå? å vad får jag räkna med?

nu med 470 hk

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
20 april 2008
Kan bli repor i cylindern....en polares snö skoter skar på de sättet men då var det elektroden som lossna o föl ner i maskin....

Mr.
253 Inlägg
20 april 2008
Får jag fråga hur du upptäckte det?

Köpes:
18T Turbo

265 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
drog på som fan å släppte å sen gick den inte bra längre å så i morse gick jag ner å skriva så märkte jag det :S

nu med 470 hk

KHRacing
20 april 2008
rätt omöjligt att porslinet från stiftet kommer ner i cylindern ju.

Bara att damsuga rent & blåsa rent totalt & byta stiftet,

Eftersom det sitter en slags ledning från toppen av stiftet till botten av stiftet så kanske den har skadats när porslinet spruckit & detta ka ju göra så att detta specefika stiftet slocknar, det torde vara det enda som händer, såvisa du inte ligger på fullgas hela tiden....(eller)
Senast redigerat av KHRacing (20 april 2008)

265 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
rätt omöjligt att porslinet från stiftet kommer ner i cylindern ju.

Bara att damsuga rent & blåsa rent totalt & byta stiftet,

Eftersom det sitter en slags ledning från toppen av stiftet till botten av stiftet så kanske den har skadats när porslinet spruckit & detta ka ju göra så att detta specefika stiftet slocknar, det torde vara det enda som händer, såvisa du inte ligger på fullgas hela tiden....(eller)

den small som fan va nått med nirat som va glapp innan  på dagen så kan ha pajat då å gått av när jag drog på på hem vägen =/ men får hoppas att det blir bra med nya stift provade med gammla stift gick lite bättre men får se lufter la toppen i morgon anars

nu med 470 hk

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
20 april 2008
alltså menar du porslinet som är där uppe eller de som sitter vid elektroden?...om du menar de där uppe så då lär de väl knappast så ha hänt så mycke, men ja antog att du menade de vid elektroden....

Sök