6180
Sök

Drar det mycket ström att spela musik?

237 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Hej smile

Jag undrar om det drar mycket ström att spela musik när bilen är avstängd?
Jag har 2st 12" basar och ett slutsteg, och original högtalare i dörrarna, drar det mycket ström då? smile
/ lukas

Abaaaaaaaaa

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 april 2008
jupp drar en hel del ju mät md en multimeter på battreiet då du har  stereon på och steget ändast stereon och steget drar störm plus lite annat skit på bilen också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

241 Inlägg
20 april 2008
Bara och prova o spela och ta tid så ser du hur lång tid du kan spela smile ett tips ha en batteri laddare i närheten wink

f.d. Robospine
208 Inlägg
20 april 2008
Förutsatt att du har ett bra batteri som inte laddats ur helt allt för många gånger kommer du kunna spela nån timme eller så skulle jag tro. Jag brukar använda bilstereon när jag mekar och det kan ta två till tre timmar ibland och då är det inga problem, men det är ju inte jättehög volym på då.. ska du därimot maxa prylarna kanske det inte räcker lika länge..

Du kan inte mäta på batteriet för att se hur mycket ström allt drar, det får du räkna fram. Det du kan göra är att mäta spänningen för att se hur lågt den sjunker när du spelar.

Försök undvika att ladda ur batteriet helt, det kan ta skada av det.

Edit:
Jag kom på att man visst kan mäta strömmen från batteriet, med en tångamperemeter som kan mäta likström går det ju utmärkt. Men inte med en multimeter.
Senast redigerat av Robospine (22 april 2008)

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

Sök