Första Ljud!

wallden_66 mr
13 mars 2006 · 146 Inlägg

Ska nu köpa ljud till min bil! du jag är en grönig på sånt här behöver jag tips! ljudet sa sitta i en celica o hellst vill jag att de ska dunka på bra! Cd har jag redan. Vad ska jagha fö ljud? Inte för dyrt o när de är billigt är de svårt att få det att låta bra men vissa säger att de räcker med ett par sjyssta 6,9 med ett bra slutsteg men jag tror inte de räcker. jag vill ha lite bas! behöver alla tipps jag kan få!

Mvh Rob

Gripa
13 mars 2006 · 21 Inlägg

Sök först! måste finnas 1000trådar om de här!

wallden_66 mr
13 mars 2006 · 146 Inlägg

Har gjort de! hitta inte det jag ville så därför frågade jag! moderator får ju radera de om han vill och dom som tycker rubriken verkar tjatig behöver inte ens öppna länken.. Tacksam för svar endå! smile

Malmoe SSS -12
13 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Du behöver ett baspaket som går att köpa hos de flesta ljudleverantörer!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
hogdalracing
13 mars 2006 · 37 Inlägg

Gas 12" på BRL kostar ju inte så mycket o det ger bra ljud för dom pengarna!  sist ja kolla så låg dom på 500kr för 2 styck ,, sen kan du ju bygga dig en egen låda till dom, om du inte e så noga ,, sen kan du ju köpa dej ett bra steg och ha på 12"arna  .,,Och sen kan du köpa ett billigt framsystem som du sätter i sterion,, lycka till

Lexus is200 (2000)
Gti_Goffe
13 mars 2006 · 62 Inlägg

köpte 2 12" gas på brl, ska börja bygga låda och de snart ,men basarna kostade 1000kr tillsammans, och det är mitt första ljud så vi får la se om de blir bra!

Todé
Hejhoppet
13 mars 2006 · 337 Inlägg

Installerade GAS 12"
                         2-kanals
                          6*9
                         6,5:or idag. Låter kanon!

3000:- med SONY MP3

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Ronnie.L
13 mars 2006 · 914 Inlägg

www.dbakuten.se har alltid sjyssta paket :


Veckans bilstereo paket:
Paketet lämpar sig till den som vill ha ett komplett HiFi ljud i sin bil. Med ett 5kanaligt slutsteg så använder man både fram högtalare och bak högtalare och den femte kanalen till en gemytlig subbas.
Då valde dBAkuten det fantastiska märket Focal på högtalarna och Audison på steg.
Gäller så långt erbjudandet finns kvar

1st Audison LRx 5.600 (demo)
1st Fram system Focal Acces1 6.5” kit med diskant och filter.
1st Bak system Focal Access 1 6x9” 2-vägs
1st Subbas 12" Access30A1
1st Kabel paket

Paketpris 6795:-Ordpris ca 11500:-

Detta är det senaste finns ett par andra att välja på men detta kan jag tänka mig dunkar väldigt bra för pengarna.

wallden_66 mr
13 mars 2006 · 146 Inlägg

Tackar för svaren! smile

Isacsson_
13 mars 2006 · 186 Inlägg

har inga direkta tips förutom det att man oftast får vad man betalar för smile

CoSmoZ 2lateuloose
14 mars 2006 · 543 Inlägg

alltså det är lättare om du skriver vad du skulle kunna ha råd att lägga på leksakerna?

Vissa tycker 10000:- är billigt för ett sjysst system andra inte!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
wallden_66 mr
14 mars 2006 · 146 Inlägg

Isacsson_ skrev:
har inga direkta tips förutom det att man oftast får vad man betalar för smile

Jo så är de ju alltid! Fast de svider ju o höra när man är student;P

CoSmoZ Tror du 10000:- för en student är billigt? om jag hade 10k så hade de inte vart något problem med att fixa ljud..

Sharky
14 mars 2006 · 10 287 Inlägg

5000:- kanske?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
patrik79
14 mars 2006 · 782 Inlägg

du kan ju kolla på begagnat också tyvärr kan det va lite svårt att veta vad som är prisvärt eller bara skit om man inte är så insatt men det finns en stor fördel att det går att provlyssna i sin egen bil och se om man är nöjd (dra fram kablar bara). visst finns det schyssta stereobutiker men oftast brukar man hamna hos någon säljare på mds el brl som bara är ute efter att sälja det som dom har bäst marginal på.

Isacsson_
14 mars 2006 · 186 Inlägg

du kan ju säga vad du är villig att lägga ner smile
enligt mig så är det bättre att köpa bra saker redan från början så kan man bygga på och uppgradera sen dvs. om du vet att du är intresserad av det. annars kan det vara smart att börja med billigt system, ifall du inte vet hur mycket du kommer hålla på..

andreas_gbg_
15 mars 2006 · 1 634 Inlägg

dbakuten.se Har grymt bra priser just nu. Köp ett kicker 4-kanals för 1500kr och ett framsystem som dom rear ut så har du en bra början. Lite värre om du skall köpa kicker bas, för då kommer steget som skall driva den bli ganska dyrt.

annars finns ju n-core.se Dom säljer PG, som hade ett framsystem som vann i test. zr5.0 hette det. kostade runt 1500kr.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Davv3
15 mars 2006 · 1 019 Inlägg

Du kan köpa en hemma byggd 15" baslåda av mig för 500 om du bor i gävle.. Bor i sandviken jag så ..

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
wallden_66 mr
15 mars 2006 · 146 Inlägg

Sharky skrev:
5000:- kanske?

/Göran

Ja de passar bättre:)

wallden_66 mr
15 mars 2006 · 146 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
dbakuten.se Har grymt bra priser just nu. Köp ett kicker 4-kanals för 1500kr och ett framsystem som dom rear ut så har du en bra början. Lite värre om du skall köpa kicker bas, för då kommer steget som skall driva den bli ganska dyrt.

annars finns ju n-core.se Dom säljer PG, som hade ett framsystem som vann i test. zr5.0 hette det. kostade runt 1500kr.

Tack det var ett väldigt bra tips:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang