Problem med billjud (tickande)

Jeppee
16 april 2008 · 29 Inlägg

Hej!
Jag har ett 4-kanals-slutsteg (480W) som jag har kopplad till en baslåda (12", 600W) och två 6x9 (220W).

Men för någon dag sedan kopplade jag in till ett slutsteg (2-kanal 300W) och in till den 2st 6,5" (200W/st). När jag sedan startade stereon så funkgerade ljudet men det är hela tiden som ett tickande ljud i samtliga högtalare.

Jag antar att det är dålig jord och det kan ju bero på att jag hade jorden till slutstegen på samma ställe. Men nu har jag byt ställe för båda och de sitter ganska långt ifrån varran.

Någon som har något tips vad det kan vara för annat fel? Kan det ha att göra med rca-kablarna? Jag har bara en kabel dragen till stereon och vid slutstegen har jag bryggkopplat de dubbla gånger (annars räcker de inte).

MVH Jeppe

Kmarcus
16 april 2008 · 854 Inlägg

Testa så att det inte är stereon som är trasig. Jag hade ett liknande problem.

När jag kopplade in mitt andra steg så uppkom ett ljud (tickande/trummande) från alla högtalare, visade sig vara stereon (Pioneer) som va trasig. Var bara att skicka på service.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
bufffe
16 april 2008 · 51 Inlägg

Kan vara dåliga kablar eller att ljud kabeln liger för nära strömkablarna ! eller några andra kablar !

The only difference between men and boys is the price of the toys
V-Master
17 april 2008 · 87 Inlägg

testa å dra jord te batteriet kan vara så att karrossen har lite dålig jord för att ha två steg så hade när ja tvälade i billjud var tvingen å dra jorden te batteriet.men kan vara mycket de beror på

Pernmyr
18 april 2008 · 8 Inlägg

tjenare ! jG Hde ett liknande problem på min bil förut, fats det klickade bara när jag höjde, men då bytte jag alla strömkablarna till större kablar  och då funkade allt. stegen fick  ju aldeles för lite ström innana med andra ord, så om det inte är det som är felet så är det nog d att RCA kabeln ligger för nära ström kablarna då kan det låta lite knastrigt i högtalarna. lycka till smile     //erik

Chrysler imperial "LeBaron" (1973)
Jeppee
20 april 2008 · 29 Inlägg

Okej. Men jag har testat med en polares stereo nu och då funkade det fint så nu har jag beställt en ny stereo:) Tack för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang