Mr-Karlsson skrev:
Robospine skrev:
Innox skrev:
Om du ska köpa ett mesigt kit och sen byta till ett riktigt får du ju betala 2 gånger.
Köp minst 16mm på biltema, 21 är ännu bättre.
Jag refererade iofs till 50mm som jag antar att Zeetro menade. Men 21mm är lagom det kan jag hålla med om. Biltemas kabel är ju inte så dyr heller.
det finns ett kit för 199kr på biltema, jag har bara råd till det, hade det funkat eller hade jag inte fått nått ljud alls? eller vad hade hänt? det är säkring 40 eller nått, inte så grova kablar men men...kommer det funka till mitt billjud?

Hej igen
Det kommer funka men ej att rekomendera..
Kan/kommer bli varmt om kablarna sen så kanske säkringen går hela tiden om du har otur..

Inte bättre att vänta o spara lite innan
Så slipper du köpa nytt igen senare?
Golfarna e ganska lätta att dra kabel Följ +kabeln från batteriet mot torpedväggen ta en antenn helst av glasfiber och stick igenom.. Med vanlig metallantenn är det lätt att du råckar skala nån kabel i klabelstammen med kortslutning som följd.. inte kul
Men ialf så kommer du ut under ratten ungifär med antennen..
tejpa på kabeln ordenrligt o smörj in med tex Yes torkar bort sen.. så slipper du kladdet sen..
dra ut kabeln sätt säkring innan anslutning...
Vänta med att ansluta tills du har dragit kopplat allt färdigt.. Sen kolla alla anslutningar en extra gång innan du säötter dit en säkring...
sen tar du bort dörlisterna lite försiktigt har för mig dom bara sitter med clips kan ha fel..
men ganska säker..
Haft en golf men det var ett tag sen nu..
Lycka till

MVH//