3350
Sök

850 som hackar!!!!HJÄLP

260 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
hallå!
jag behöver verkligen hjälp.
min volvo 850glt 92 har börjar hacka vid gaspådrag. den går bra efter 3500 varv.
det rycker när man gasar och går orent och typ "blöddrar" när man varvar ur den.
tändstiften har gått cirka 800mil.

min polare provade med att dra ut lmm och starta bilen. men gick fortfarande lika dåligt, och efter det så börjar lmm lampan lysa fast vi hade stoppat tillbaka den i lmmhuset. blir fan tokig. kan någon vara snäll och ge några bra tips?

mvh.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 april 2008
är väll så att om du drar ut sladden till lmm och den går lika dåligt så är det lmm som felar...

2slow

260 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
så är det en ny lmm som gäller? hur mycket går en sån på?

mvh

260 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
var ute nyss och kollade lite med bilen, provade starta och den går lagom på tomgång. men hackar fortfarande. men om jag drar ur lmm så dör bilen på tomgång. så då bör det inte vara fel på lmm?

nån som har några bra tips? uppskattas väldigt mycket.

260 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
ingen som vet?

2 Inlägg
20 april 2008
jag hadde liknande fel fast värre men det började typ sådär. Jag testade att byta lambda, bränslefilter, soppapump och förpump men det visade sig att det var bränsletrycks regulatorn som var trasig.

Hoppas det kan vara till nytta big_smile
Senast redigerat av Ozwald (20 april 2008)

260 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Ozwald skrev:
jag hadde liknande fel fast värre men det började typ sådär. Jag testade att byta lambda, bränslefilter, soppapump och förpump men det visade sig att det var bränsletrycks regulatorn som var trasig.

Hoppas det kan vara till nytta big_smile

tack, äntligen nån som svarar smile

ska kolla upp det, går det att se om man anger felkoder?

2 Inlägg
20 april 2008
jag fick felkod att blandningen var för mager / fet och nått med lambdan.
så jag antar att det kan vara något sånt om du får felkod om att blandningen är fel. men om du kan kolla upp bränsle trycket och se om det är för lågt så gör det innan du byter något så blir det inte så dyrt om det är regulatorn. Min 940 betedde sig sådär i början sen efter några veckor så kunde den gå upp i varv och sen bara stendö.

10 sec före dig...
540 Inlägg
20 april 2008
humm kan det inte vara någon pakning? hade jag varit som dig hade jag kört upp till volvo. dom ska finnas till för frågor också. här i hbg hjälper dom gärna till och går ut och kollar på bilen osv.

fråga skadar inte.
Senast redigerat av Tinoz (20 april 2008)

260 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
ja, tror jag åker ut till volvo och frågar om dom kan titta till den lite snabbt.

260 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
har hittat felet nu! big_smile

det var visst vatten i två tändstifts hål!
torkade rent och blåste torrt med kompressorn så nu går den bra igen.
men när jag stått och gasat på tomgång ett tag så bildas det en liten vattenpöl efter avgasröret.
kan det ha kommit in vatten på mer ställen? är det bara att köra på tills det torkar av sig självt?

dessutom så lyser lamdasond lampan fortfarande ;(. nån som vet?

245 Inlägg
21 april 2008
Ta och gör ett komp test på motorn för att se om du kanske blåst topplockspackningen? Kolla även oljan om den är gräddvit skummig och ser konstig ut för vattnet läcker säkerligen ner i oljan också så fixa det innan motorn skär.

Servicetekniker
235 Inlägg
21 april 2008
Nja du behöver nog inte vara så orolig. Det blir alltid kondensvatten i avgasystemet så inget att oroa dig över.

Prova att lägga av minuspolen i en halvtimme så borde lamdalampan slokna.

mvh ralle

Team Chevy740

260 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
okej, tog bort pluskabeln från batteriet nu, får vara så över natten sen får vi se vad som händer smile

Sök