Mc olyckor

blacken
21 april 2008 ·

Sam176 skrev:
Det är tråkigt när mc förare råkar ut för olyckor med dödlig utgång. Jag kommer aldrig ta mc kort för det är livsfarligt, farligare än att köra bil. Det finns ju rötägg som gillar att köra fort utan att tänka på konsekvenser. Det är nog bara jag som kanske tycker så men så är det för min del. Jag känner mig säkrare i bilen.

//Sam

Ja att köra hoj är farligt, att simma är farligt, att åka skidor är farligt,osv,osv. Att leva är farligt för döden är 100%, så var rädd för livet för det är farligt!. Och det dör flera i bilar än på hojar..

MilleN
21 april 2008 · 9 108 Inlägg

blacken skrev:
Ja att köra hoj är farligt, att simma är farligt, att åka skidor är farligt,osv,osv. Att leva är farligt för döden är 100%, så var rädd för livet för det är farligt!. Och det dör flera i bilar än på hojar..

Procentuellt sett dör väl bra många fler MC-förare ändå?

_deki_
21 april 2008 · 281 Inlägg

rip till de som förolyckades i helgen. Läser här att många tycker att bilister är oförsiktiga. Men i helgen så körde minst 20 mc.n om mig i väldigt hög fart på 30 o 50 vägar..

/Deki
Teufelschlumpf
21 april 2008 · 5 Inlägg

Spelar ingen roll hur lungt man kör med MC. Tog kortet för ett antal år sedan, och krockade första sommaren i en korsning. En personbil som struntade i högerregel och körde ut framför mig, och lyckades träffa min framgaffel. Jag kastades snabbt av, med ett ryck åt höger, och fastnade därefter med hjälmen/huvudet under bilen. Har än i dag problem med ryggen efter denna olycka, och då gick det nog inte snabbare än ca 30 km/h vid smällen.

För er som ska ta MC-kort, eller funderar på det. Gör det. Jag ångrar absolut ingenting, och kommer köpa motorcykel när jag får råd, och ryggen klarar av det igen. Olyckor händer överallt, det är bara synd att man ska behöva sätta livet på spel, för att få känna friheten motorcykel ger.

        // Johan

blacken
21 april 2008 ·

MilleN skrev:

blacken skrev:
Ja att köra hoj är farligt, att simma är farligt, att åka skidor är farligt,osv,osv. Att leva är farligt för döden är 100%, så var rädd för livet för det är farligt!. Och det dör flera i bilar än på hojar..

Procentuellt sett dör väl bra många fler MC-förare ändå?

Det är väl beroende hur dom räknar det, misstänker att även procentuellt sett så nog bilen farligare. Givetvis så används hojen under en kortare tid på ett år, men om man ser till antalet döda/ skadade visavi körd sträcka/hastighet så är det nog inte så stor skillnad.
Och procentuellt sett så är det farligast att leva. För man dör garanterat, oavsett vilka "försiktighets åtgärder" man tar..

Senast redigerat av blacken (21 april 2008)

KHRacing
21 april 2008 ·

Miklen skrev:
Hjälmen skyddar ju knappt som ett äggskal å inget annat heller..

du borde nog läsa på lite fakta  tycker jag.

Opelmadness German cars, quality and beyond
21 april 2008 · 8 197 Inlägg

nytro skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Usch.. Jag hörde om det. Var en olycka precis utanför Sunne här ifjol när två stycken dog efter en frontsmäll med en bil. sad
Fruktansvärt är det.
Man sitter så oskyddad på MC, sen att det finns både MC-förare och bilister som kör som krattor, det går inte att komma ifrån.
Är orolig varenda gång min farbror och hans polare drar till Irland eller Isle Of Man på semester. hmm

Jag ser alltid efter en extra gång i backspegeln när jag möter en MC, ifall det är nån galning på väg förbi mig.
Fick det tipset från morfar. Det har faktiskt räddat några skrämmande situtioner...

ja de va en ovan förare som körde den hojen hmm men man har märkt när man började åka hoj så tittar man mer på mc i trafiken, när de kommer o man ska ut. De flesta som inte kör kastar nog bara en blick åt de 2 hjuliga åkarna,

Ja, han var tyvärr ovan. Dessutom med passagerare. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
CRIBBAN
21 april 2008 · 1 Inlägg

han var en nära vän och otroligt saknad, jag kunde inte tro mina öron, världen kollapsade och utan honom hade jag aldrig tagit körkort, vi skulle ses nu titta på min bil, allt känns konstigt och c var absolut den jag trodde man skulle ha kvar tills pansionatet, han lämnar ett stort hålrum och jag lider med hans tjej och barn, hans familj och har lovat mig själv att aldrig ta mc kort nu...c var en förnuftig förare, stabil o laglig, INTE OK!!
JAG SAKNAR DIG!

Piraten
21 april 2008 · 166 Inlägg

Piraten skrev:
PS Vist man kan dö av andra anledningar, det miffot som kommer med inlägg ang det fattar inte vad detta handlar om och kan dra något gammalt över sig.

blacken skrev:
Ja att köra hoj är farligt, att simma är farligt, att åka skidor är farligt,osv,osv. Att leva är farligt för döden är 100%, så var rädd för livet för det är farligt!. Och det dör flera i bilar än på hojar..

Du hajar inte vad det handlar om!
Eller är du bara arrogant överlag?

Suck kan någon stänga denna tråd tycker folk bevisar hur jävla dumma i huvudet de är.
IGEN SKIT SAMMA VEM SOM HAR RÄTT ELLER FEL, VILKA SOM DÖR MEST OCH ALLA ANDRA HELT JÄVLA BLÅSTA INLÄGG. Detta handlade aldrig om DIG,MIG,MAMMA,PAPPA,BRUDEN som personer. Fan va folk ska försvara sig med...jag bla bla bla aldrig, de bla bla alltid, mc förare är si och bilister så mm mm.

Suck lär er vad ödmjukhet är, de flesta här vet inte vad det är

Senast redigerat av Piraten (21 april 2008)

blacken
21 april 2008 ·

Du hajar inte vad det handlar om!

Tydligen inte

Eller är du bara arrogant överlag?

Så arrogant som man kan vara efter att ha skakat hand med döden "några" gånger i livet..

Goffen Administratör
21 april 2008 · 2 974 Inlägg

Jag har oxo kört båge och varit grymt nära döden ett par ggr och kör inte hojj mera pga barnen. Jag ska dock erkänna att suget efter en båge blir man inte av med verkar det som, värre än nikotin.

Skärp till er i tråden även här annars låser vi den, mvh.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Muttley
21 april 2008 ·

självklart är de jävligt synd att folk dör när de är ute på sina bågar, de var väl en undersökning om bilister tar mer hänsyn till mc förare, och de var inte många som gjorde de visst.
och dödsolyckor kommer tyvärr med alla fordon som rusar fram längs våra vägar. bara för de kan vi inte sluta upp att köra.

Piraten
21 april 2008 · 166 Inlägg

Goffen skrev:
Jag har oxo kört båge och varit grymt nära döden ett par ggr och kör inte hojj mera pga barnen. Jag ska dock erkänna att suget efter en båge blir man inte av med verkar det som, värre än nikotin.

Skärp till er i tråden även här annars låser vi den, mvh.

Brukar titta ner på min lilla tjej när det där båge suget kommer fattar rätt fort att min båge tid är förbi. Men suget blir man nog aldrig av med, lite som att vara nykter alkoholist. Jag offrar just båge grejen för henne, mer än gärna. Andra värderar saker annorlunda inget fel i det som sagt.

Reichte86
21 april 2008 · 509 Inlägg

läste i tidningen idag att de flesta olyckorna med hojar är på 70 vägar! undrar varför!? Det är iaf 16% större chans att dö på en hoj än i en bil! skrämmande!

FL3JM Inga konstigheter
21 april 2008 · 2 064 Inlägg

Reichte86 skrev:
läste i tidningen idag att de flesta olyckorna med hojar är på 70 vägar! undrar varför!?

70-vägar brukar vara rätt raka eller ha mjuka långa kurvor jämfört med 50-vägar, så det lockar ju till att man bränner på lite, problemet är att alla andra kör mycket saktare än en själv. 90- och 110-sträckor är ju ännu finare, men eftersom även bilarna kör snabbare och det inte är lika många påfarter och skit så dör nog inte lika många.



Klart man är sugen på att åka hojj, men i mina ögon är det absolut inte värt risken. Det spelar ingen roll hur bra man är på att köra, även om man kör 100% efter alla lagar så kan olyckor alltid ske och man är väldigt utsatt på en MC. Att krocka med en bil i 50km/h brukar sällan resultera i några större personskador medans man mycket lätt kan bryta nacken om man krockar med en MC i 50 knyck. hmm

Owzer Rallykalle och kabeltattare
21 april 2008 · 422 Inlägg

Kommer ihåg en gång för ett antal år sedan, då en sporthoj KLÖV en bil. Detta var en stor och öppen korsning där 50km/h rådde. Krävs lite fart för att komma igenom 2st bildörrar (och en människokropp) med en hoj på 190-220kg. Så bilister är också utsatta av dessa "självmords raketer". Jag har inga som hells problem att se en hoj.

Jag lägger nog mera märke till en hoj än till en bil i vissa fall. Men om jag ska ut på en större väg, tittar åt båda hållen, och så kommer det en hoj i 200 blås, inte fan överlever jag om han drar in i sidan på mig!

Verkar vara någon oskriven lag på att om man köper en sporthoj så upphör hastighetsbegränsningarna att gälla. Alltid är det full fart iväg, tvära inbromsningar, fullt nedlägg i kurvorna. Tacka fan att det dör folk!

Om man ligger på en mindre krokig väg, och så kommer det en hoj i full galopp med max nedlägg. Han har ju inte en sjans att få upp hojjen och gå över till sin sida. Dagens sporthojjar är ju larvigt kraftfulla. 200kg och 130hk+ är fan som en personbil med 600hk.

Min farsa kör hoj ofta, och när han skaffade sig en Ducati 748 så var jag alltid orolig när han var ute och körde, som tur (och synd) är så sålde han den.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Muttley
21 april 2008 ·

Owzer skrev:
Kommer ihåg en gång för ett antal år sedan, då en sporthoj KLÖV en bil. Detta var en stor och öppen korsning där 50km/h rådde. Krävs lite fart för att komma igenom 2st bildörrar (och en människokropp) med en hoj på 190-220kg. Så bilister är också utsatta av dessa "självmords raketer". Jag har inga som hells problem att se en hoj.

Jag lägger nog mera märke till en hoj än till en bil i vissa fall. Men om jag ska ut på en större väg, tittar åt båda hållen, och så kommer det en hoj i 200 blås, inte fan överlever jag om han drar in i sidan på mig!

Verkar vara någon oskriven lag på att om man köper en sporthoj så upphör hastighetsbegränsningarna att gälla. Alltid är det full fart iväg, tvära inbromsningar, fullt nedlägg i kurvorna. Tacka fan att det dör folk!

Om man ligger på en mindre krokig väg, och så kommer det en hoj i full galopp med max nedlägg. Han har ju inte en sjans att få upp hojjen och gå över till sin sida. Dagens sporthojjar är ju larvigt kraftfulla. 200kg och 130hk+ är fan som en personbil med 600hk.

Min farsa kör hoj ofta, och när han skaffade sig en Ducati 748 så var jag alltid orolig när han var ute och körde, som tur (och synd) är så sålde han den.

de är värre än så du smile ninjan hade väl 202 hk och har mindre än 200 kilo att flytta. wink
jo hatar de som kör som svin faktiskt när de är mycket trafik. vi var kanske 10 stycken som var på väg till tydinge där de är mc träff. kommer 3 sporthojar på bakhjulet förbi oss i en uppförsbacke med sväng i toppen. var ju inget man var glad för.
men får väl hoppas att de växer upp lite själva med.
dock är inte alla som kör sporthoj fortkörare smile känner faktiskt en del.

sonab
21 april 2008 · 96 Inlägg

Är oxå en av dem som "parkerat hojen". Efter att en trött, mötande, bilist gjorde en vänstersväng
utan att se mig komma.  Faktiskt såg han mig (enl Polis förhöret) men ha svängde ändå.

Hursom klippte jag hans högersida och fick en rejääl flygtur.

Kännde att det inte var läge att köpa nytt efter att MCn blev inlöst. Även hans bil blev skrot.

Får väl bli en såndaär patetisk återfallsförbrytare när man blivit 50+...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang