Erfarenheter av Blaupunkt Kingston MP47

twin_cam Smålänning
22 mars 2008 · 7 877 Inlägg

Skulle vilje ha lite erfarenheter av denna stereon om någon provat.

Kvalién och ljudet vet jag är skapligt på deras enheter, men hur funkar just den modellen? Är ju rätt bra pris, och har ju USB, aux in, dubbla lågnivå m.m.

http://www.blaupunkt.com/se/images_produkt/7647603310_22494.JPG

Ska nämligen eventuellt stoppa in ett slutsteg till i bilen, till framsystem, och då räcker tyvärr inte JVC-stereon jag har till, då den bara har lågnivå till bak.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
CVic
22 april 2008 · 48 Inlägg

Hm, du fick inget svar där såg jag. Köpte du enheten sen?

Är nämligen också nyfiken på den. Laddade ner manualen och kollade lite på inställningsmöjligheter och de verkar vara goda. Jämför iofs bara med min tidigare Pioneer-huvudenhet.

Läste ett väldigt konstruktivt inlägg i nån tråd nån annanstans om Blaupunkt i stil med "aldrig mer blaupunkt" och blev lite påverkad. Är inte så hemma på fabrikat men Blaupunkt är väl ett ganska bra märke? Fast kanske hade han som skrev det råkat ut för ett måndagsexemplar, vad vet jag...

Edit: Den kostar från 1500 kr, nästan så att den känns "för billig". Kollat lite på de som ligger runt 2500-3000 men ser inte riktigt vad de har som motiverar de priserna? Ännu fler inställningsmöjligheter? Har någon exempel på vad det skulle kunna vara isåfall?
Funktioner och anslutningar (dubbla lågnivå ut är bra) känns väl ok också, men även här inte säker på vad jag ev går miste om...


Skulle även vara bra att veta hur spelaren känns så att säga, t.ex. om den känns väldigt plastig.

Senast redigerat av CVic (22 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang