5612
Sök

Tomgångsproblem (Golf Mk2)

Bessewisser
556 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Hallå!

Jag var i väg och böt bort min bil nu idag.. Bilen jag böt till mig hade ingen tomgång sa killen jag böt med men glad som jag var så sa jag att det var inga problem! Han hade innan besiktningen fixat och skruvat med bilen och sen när han var på väg till besiktningen (en sträcka på ca 2 km) så försvan tomgången helt!

Trodde det var nått lätt som att något hade hoppat ur led eller nått inte vet jag men iaf så behöver jag nu hjälp att lösa problemet...

Det är inga som hällst problem att köra bilen så länge man inte trycker ner kopplingen, bilen liksom rycker lite när man kör (oberoende av hasighet (0 - 120 km/h) ). efter varje litet ryck kan man höra en liten smäll i avgasröret inte alls mycket men bara en liten smäll. Använder man choken så fungerar bilen utmärkt och går som om den vore ny! blir helt knäpp på det här problemet och kan inget om golfs motor och behöver därför all hjälp jag kan få!

PS: luftfiltret är det inget fel på för det satt inget i när jag fick den! (Det gör det nu tongue)

Snälla kunninga folk, hjälp mig
//SkyNard

How low

Bessewisser
556 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Upp!

I hopp om att rätt person inte sätt detta än!

//SkyNard

How low

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
22 april 2008
testa att byta bränslefilter, låter som att den får för lite soppa

Bessewisser
556 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Ok ska testa det! Tackar smile

Vad kan man tänka sig att en sån kostar?

//SkyNard

How low

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
22 april 2008
kolla på mekonomen.se hemsida eller på bildelskatalogen.se

Bessewisser
556 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Så nu har jag bytt soppafilter men inget resultat!

//SkyNard

How low

Sök