2641
Sök

Söker en biltrailer att hyra som klara 2300kg! Ska hämta en pickis! nån som vet nån firma eller privat person?

Rörpulare
1 453 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder : öker en biltrailer att hyra som klara 2300kg! Ska hämta en pickis! nån som vet nån firma eller privat person? runt uppsala trakterna

smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

190 Inlägg
22 april 2008
En fråga som dyker upp.. Vad hade du tänkt att dra med??

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

1 353 Inlägg
22 april 2008
har man BE kort så bör det inte vara några problem att hitta nånting att dra med smile

There's no replacement for displacement

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 april 2008
Att hitta en man med BE körkort är inte svart men en bil som som kan dra 2300 kg blir svarare. jag har BE och en stor bil men får inte dra mer än 2170kg.
Det är inte körkort som bestämer men största tillåtelse vikt för drag bilen.
Lycka till.
Senast redigerat av alain (23 april 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Moderator+
1 081 Inlägg
23 april 2008
alain skrev:
Att hitta en man med BE körkort är inte svart men en bil som som kan dra 2300 kg blir svarare. jag har BE och en stor bil men får inte dra mer än 2170kg.
Det är inte körkort som bestämer men största tillåtelse vikt för drag bilen.
Lycka till.

Valfri normalstor pickup typ.

Vem jag?

1 353 Inlägg
23 april 2008
Vilken riktig pickup som helst (Amerikansk såklart)  klarar 2300 kg utan problem.
Vi har en som vi servar som drar en Borrvagn som väger ca 10 ton. Inga som helst problem, trots att det är Automatlåda smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
23 april 2008
Eller ta en a-traktor, de får dra skiten smile

Braaaaap?

Moderator+
1 081 Inlägg
23 april 2008
Batta skrev:
Vilken riktig pickup som helst (Amerikansk såklart)  klarar 2300 kg utan problem.
Vi har en som vi servar som drar en Borrvagn som väger ca 10 ton. Inga som helst problem, trots att det är Automatlåda smile

Och det är lagligt?

Fö. klarar dom flesta iaf nyare japanska pickuper 3000kg med be. (Även enligt vägverkets föreskrifter).

Vem jag?

1 353 Inlägg
23 april 2008
Redbull skrev:
Batta skrev:

Och det är lagligt?

Fö. klarar dom flesta iaf nyare japanska pickuper 3000kg med be. (Även enligt vägverkets föreskrifter).

Jag är osäker på om det är lagligt eller inte, men tveksam till det ^^
men vet iallafall att chauffören har Kort för Tung lastbil ^^

Moderator+
1 081 Inlägg
23 april 2008
Batta skrev:
Jag är osäker på om det är lagligt eller inte, men tveksam till det ^^
men vet iallafall att chauffören har Kort för Tung lastbil ^^

Finns nog ingen pickup som får dra 10 ton.

En Dodge Ram 3500 som har en totalvikt på över 3 ton får dra 4000kg på BE så smile

Vem jag?

Sök