4988
Sök

Omöjlig motorhuv att vaxa....

Tiagirl
13 juni 2007
Trådstartare
Vad jag än gör och använder så blir det bara flammigt. Resten av bilen glänser fint men huven....skamfläck är va det är!

Kan tidigare ägare haft något på?? Eller gjort något?

Enda gångerna den är fin är när den är körd i biltvätten, då kan den vara rätt blank. I vissa vinklar och solljus kan man då se att det varit stora märken på, en jättesvan i samband med Toshibas miljömärkta batterier.... sad

Hela huven är täckt med mycket mycket fina(alltså tunna smala)repor, kan dom slipat bort reklamen på nåt vis?

Finns det något jag kan göra åt det? Förutom att kanske lacka om hela alltet....

Lackerare
159 Inlägg
13 juni 2007
Du har ingen bild på huven?

Vissa sätter ju vinyl dekaler på sina firmabilar som kan vara lite svåra att få bort helt om dom suttit länge.

Om det finns limmrester kvar så prova att ta bort dom med lim bortagnings medel.

har du provat rubbing? Annars prova att rubba huven med maskin, sedan polera, och till sist vax.

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

med lem
1 147 Inlägg
13 juni 2007
mstoltz skrev:
Du har ingen bild på huven?

Vissa sätter ju vinyl dekaler på sina firmabilar som kan vara lite svåra att få bort helt om dom suttit länge.

Om det finns limmrester kvar så prova att ta bort dom med lim bortagnings medel.

har du provat rubbing? Annars prova att rubba huven med maskin, sedan polera, och till sist vax.

MVH

kunde inte sagt det bättre själv:)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

4 586 Inlägg
23 april 2008
jag körde sist med sonax polermedel det står på flaskan att det kunde andvändas direkt i solljus testade det på min förra bil blev helt häpen att det fungerade även vaxet la jag på när jag stog i solen 20 grader var det ute någon mer som testat det?

fick en kommentar idag att du vet ju att du inte ska polera bilen i solen

134 Inlägg
23 april 2008
Kör först med lackrengöring, sedan rubbing och sedan går du över till riktigt hårdvax.
Då borde den inte bli flammig.

Tiagirl
23 april 2008
Trådstartare
Ang huven så löste det sig med att sambon smällde med två rådjur så jag fick en ny huv och nya sidor! smile

Mångsysslare
303 Inlägg
23 april 2008
Tiagirl skrev:
Ang huven så löste det sig med att sambon smällde med två rådjur så jag fick en ny huv och nya sidor! smile

hehe e de så man ska göra för att få en blank huv alltså smile

1 050 Inlägg
23 april 2008
Tiagirl skrev:

Det ska vara en tokig "kärring bakom ratten" för att lyckas med konststycket att pricka 2st rådjur på en och samma gång. inte illa big_smilelol
Det skulle vara "skottpengar" på kärringar ute i trafiken. De är ju faan LIVSFARLIGA big_smile
Senast redigerat av E-30 (24 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

1 749 Inlägg
24 april 2008
Ja, men det var ju perfekt!
Nu slipper ju jag köra på dem;)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Sök