5789
Sök

Kan någon rekommendera nått 4-kanalssteg?

733 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#1
Hallå.

Någon som vet något billigt/bra 4-kanalssteg? Jag ska driva 8 högtalare/ slutsteg.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

5 852 Inlägg
22 april 2008
#3
http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=456 Kan rekomendera detta då ja kör med det själv och tycker det funkar väldigt bra för dem pengarna smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

huh?
10 427 Inlägg
22 april 2008
#4
DLS CA41 Performance 4-kanals kan jag nog rekommendera.

Har föregångaren själv. (CA41 Classic)

Kostar ~2500, prisvärt! smile


735 Inlägg
22 april 2008
#5
zachry 4100 tycker ja e helt okej, driver 8 st koax på de utan problem (4*170 watt rms i 2 ohm) jävligt snyggt e de också.

kostar 2800 på www.ljudia.se

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

1 196 Inlägg
22 april 2008
#6
kolla in på mds smile

733 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#7
okej men då kan jag lika bra ta kickers 4-kanal som lämnar 350 kickerwatt det kostar lite under 3 lök o jag tänkte byta till annat märke om det hade blivit billigare..men det verkar det inte bli

M.v.h. Emil

6 851 Inlägg
22 april 2008
#8
Jag har massa tips på steg, men frågan va: vad är billigt och vad för 8 högtalare ska du driva?
Vad är syftet  med ljudet, ska det rocka, finlir,enbart dB...?


424 Inlägg
22 april 2008
#9
thulle1 skrev:
okej men då kan jag lika bra ta kickers 4-kanal som lämnar 350 kickerwatt det kostar lite under 3 lök o jag tänkte byta till annat märke om det hade blivit billigare..men det verkar det inte bli

Ground Zero GZTA4.120MK2
Blekingebilradio.se
art: gr0009

1.500 låter jäkligt bra för den pengen. kör med ett sådant själv

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 april 2008
#10
joliba_01 skrev:
thulle1 skrev:
okej men då kan jag lika bra ta kickers 4-kanal som lämnar 350 kickerwatt det kostar lite under 3 lök o jag tänkte byta till annat märke om det hade blivit billigare..men det verkar det inte bli

Ground Zero GZTA4.120MK2
Blekingebilradio.se
art: gr0009

1.500 låter jäkligt bra för den pengen. kör med ett sådant själv

Kan inget om slutsteg men har funderat på att skaffa ett sånt någon mer som har gott eller ont att säga om det?


733 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#11
båda stegen ska ju helst bli billigare än 5000 kr annars tar jag kicker... och ljudet ska bara "rocka" högt... högtalarna vet jag ente än men det kommer bli billiga högtalare med tanke på att jag ska ha 20 st

M.v.h. Emil

Noiseprojekt
24 april 2008
#12
thulle1 skrev:
båda stegen ska ju helst bli billigare än 5000 kr annars tar jag kicker... och ljudet ska bara "rocka" högt... högtalarna vet jag ente än men det kommer bli billiga högtalare med tanke på att jag ska ha 20 st

Varför 20?
Varför inte 4st 8" kit etc?

10 287 Inlägg
24 april 2008
#13
Bygga högtalarmatris??

Jag har sett lådor med 12 8" och redan det var groteskt

/Göran

thulle1 skrev:
20 st

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

733 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#14
för att 20 är coolt....

M.v.h. Emil

5 852 Inlägg
24 april 2008
#15
http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=454

Med detta kan du rocka högt som fan pga av en enkel sak!

Du har ren effekt hela vägen och du lär har bra kul med det!

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök