5560
Sök

Bas-element. Dött?

Konstruktör
1 053 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Jo det är så att jag har en vad jag tror är en MDS Digital Drive Encl 2.12D låda?
Lådan ser iaf likadan ut.

Problemet är att ena basen har gått o dött eller ngt lol

Har prövat att koppla basen till ett 9volts batteri, men det hände inte ett skit.
Den andra basen slår iaf ut när man gör så.

Den fungerande basen har en impedans på 4ohm.
Den icke fungerande visar ingenting :S

Visar lite bilder på hur basen ser ut;

www.accessible.se/S3000001.JPG
www.accessible.se/S3000002.JPG
www.accessible.se/S3000003.JPG
www.accessible.se/S3000004.JPG
www.accessible.se/S3000005.JPG
www.accessible.se/S3000006.JPG
www.accessible.se/S3000007.JPG




Bör jag ge upp hoppet om att kunna fortsätta dunka på med denna bas?

Tack på förhand!

EDIT; fungerade vist inte o länka bilderna direkt ;D
Senast redigerat av NdL (24 april 2008)


8 156 Inlägg
24 april 2008
#2
Du har nog poppat klart med den basen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Konstruktör
1 053 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#3
Mjo, det är väl så tyvärr hmm

Men du har ingen aning om vad basen heter?
För jag kan inte hitta någon sådan någonstans.


Hade ju varit bra att köpa en med samma speccs som den basen som fungerar.


tack för ditt svar!


Noiseprojekt
24 april 2008
#4
Det är ialf MDS Audiophile 12" antar jag

8 156 Inlägg
24 april 2008
#5
Det är den gamla typen som kom innan Digital Drive. Har för mig att dom slutade sälja Audiophile Limited-basarna för 3-4 år sedan?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
24 april 2008
#6
Btw. Digital Drive är själva lådan och inte själva basen, men det förstod du kanske?
Har för mig att storleken på lådan är densamma däremot.
I alla fall så hittade jag en intressant tråd här:
http://www.zatzy.com/bilstereo/125065-l … -10-a.html

Om du har material hemma så skulle jag bygga om lådan (eller bygga ny) till att matcha din enda bas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Konstruktör
1 053 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#7
Får tacka så hemskt mycket för era svar.
Men jag köper hellre en ny bas i så fall.

Får väl skriva till MDS o fråga hur jag ska göra med basen.
Eller ifall det finns någon liknande som man kan köpa.


Jo, basen är ju inte speciell ny.
Men det är fan synd att den har blivit som den har blivit, för det dunkade på rätt bra hmm



Sök