4371
Sök

angående bredband som kopplar ner

439 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
är kund hos blixtvik o mitt bredband suger,kopplar ner o har dålig hastighet emellanåt.
pratade med kundservice idag o dem konstaterade att allt var ok,ja frågade om ja fick kompensation för tiden jag varit utan bredband,man betalar ändå ju.
fick till svar att det fungerade ju nu,ska det vara så?
kan jag nt kräva kompensation för felet som varit?

old,low and slow....

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 april 2008
De bör kunna se hur ofta du varit nedkopplad och isf kunna säga om du förtjänar komp eller inte, det brukar krävas rätt mkt för att man ska få de :S

439 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
De bör kunna se hur ofta du varit nedkopplad och isf kunna säga om du förtjänar komp eller inte, det brukar krävas rätt mkt för att man ska få de :S

enda svaret jag fick var att det fungerade nu,dessutom satt jag en halvtimme i kö,varav en kvart med plats ett i kön

old,low and slow....

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 april 2008
Dom kan se hur stabilt/instabilt ditt bredband varit sedan en tid tillbaka.

Sen hur villiga dom är med kompensation är upp till dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

151 Inlägg
22 april 2008
Liknande problem brukar bero på routern(ofta d-links billiga)
Testa byt router helt enkelt !!

study
772 Inlägg
22 april 2008
det roliga med sådana här fel är att kinden ofta har köpt en router på clas ohlson och förväntar siga tt det ska funka vilket det ej gör.

eller kör med 1000m skardosa och sedan klagar på dålig hastighet. hmm vad kan det bero på.

439 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
moose46019 skrev:
det roliga med sådana här fel är att kinden ofta har köpt en router på clas ohlson och förväntar siga tt det ska funka vilket det ej gör.

eller kör med 1000m skardosa och sedan klagar på dålig hastighet. hmm vad kan det bero på.

äger ingen router då ja kör med kabel ,har tio,tio lina.......nog med smutskastning nu?

old,low and slow....

1 002 Inlägg
23 april 2008
Jag har samma problem.. Sitter ca 1.5 meter från mitt modem med inbyggd rauter och det kopplar ner stup i kvarten.. dock är mitt bredband från bredbandsbolaget.. Jag betalar för 24 mb/s men kommer trådlöst upp i max 10 och med kabel 13..

...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 april 2008
Jag hade samma problem med min leverantör och kunde inte få pengar tillbaka pga att dom säger UPP till.
Jag betalade för 28 och hade hem max 13, jag ändrade till 8, det är lite långsamare men det är ok.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

864 Inlägg
23 april 2008
dahboy skrev:
Jag har samma problem.. Sitter ca 1.5 meter från mitt modem med inbyggd rauter och det kopplar ner stup i kvarten.. dock är mitt bredband från bredbandsbolaget.. Jag betalar för 24 mb/s men kommer trådlöst upp i max 10 och med kabel 13..

Nej, du betalar för "upp till 24mbit/s" ett fint kryphål för bbb's del. Jag hade samma en sväng o trots att jag bodde rätt nära telestationen så kom jag aldrig upp i mer än 13mbit/s. Nu har jag flyttat till ett comhem hus o har 8/1 provmätte o fick 9.3/1.2, det är inte ofta man får mer än vad man betalar för. Visst är dom rätt dyra men stabiliteten och kundtjänsten gör att det är värt det. Hade problem med linan och fick ut på tok för låg hastighet, det var fixat på 2 timmar. Vi hade ett liknande problem med bbb då tog det 2 veckor med konstant kontakt med kundtjänst.

1 002 Inlägg
23 april 2008
Tuffhaggman skrev:
dahboy skrev:

Nej, du betalar för "upp till 24mbit/s" ett fint kryphål för bbb's del. Jag hade samma en sväng o trots att jag bodde rätt nära telestationen så kom jag aldrig upp i mer än 13mbit/s. Nu har jag flyttat till ett comhem hus o har 8/1 provmätte o fick 9.3/1.2, det är inte ofta man får mer än vad man betalar för. Visst är dom rätt dyra men stabiliteten och kundtjänsten gör att det är värt det. Hade problem med linan och fick ut på tok för låg hastighet, det var fixat på 2 timmar. Vi hade ett liknande problem med bbb då tog det 2 veckor med konstant kontakt med kundtjänst.

Snackade med en pajsare precis nyss på bbb kundtjänst.. Han va så blyg och pratade så tyst och mummligt så att den beige mannen i macken skulle framstå som en pratkvarn..
Men han kom iallafall fram till att jag skulle få en ny rauter.. redan inom 3 dagar faktiskt.. ibland blir man impad..

...

864 Inlägg
23 april 2008
dahboy skrev:
Tuffhaggman skrev:
dahboy skrev:

Snackade med en pajsare precis nyss på bbb kundtjänst.. Han va så blyg och pratade så tyst och mummligt så att den beige mannen i macken skulle framstå som en pratkvarn..
Men han kom iallafall fram till att jag skulle få en ny rauter.. redan inom 3 dagar faktiskt.. ibland blir man impad..

Hoppas att det löser sig för dig men räkna inte med några stordåd bara, tror morsan nötade igenom 4 modem på bredbandsbolaget när hon hade problem med deras IP-telefoni, det blev aldrig någon skillnad. Trots att jag varje gång påpekade det när jag pratade med dom så insisterade dom på att skicka ett nytt modem varje gång. Verkar vara nån nödlösning dom har när dom inte kan identifiera problemet, skicka nytt modem/router så slipper dom prata med dig på 3 dagar o hoppas innerligt att det ska lösa problemet. Känner endel som jobbar på ett supportcenter som har hand om kundtjänst osv o det krävs ju inte överjävligt mycke kompetens för att bli anställd...

1 002 Inlägg
23 april 2008
Tuffhaggman skrev:
dahboy skrev:
Tuffhaggman skrev:

Hoppas att det löser sig för dig men räkna inte med några stordåd bara, tror morsan nötade igenom 4 modem på bredbandsbolaget när hon hade problem med deras IP-telefoni, det blev aldrig någon skillnad. Trots att jag varje gång påpekade det när jag pratade med dom så insisterade dom på att skicka ett nytt modem varje gång. Verkar vara nån nödlösning dom har när dom inte kan identifiera problemet, skicka nytt modem/router så slipper dom prata med dig på 3 dagar o hoppas innerligt att det ska lösa problemet. Känner endel som jobbar på ett supportcenter som har hand om kundtjänst osv o det krävs ju inte överjävligt mycke kompetens för att bli anställd...

Ok.. Kanske skulle ta å skaffa comhem istället dom om det inte löser sig.. Har det i huset här..

Hehe.. Nej, det verkar ju inte vara allt för höga kompetens krav för att bli anställd..
Vet dom vad dom själva heter så får dom jobbet..

...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 april 2008
Kanske skulle sluta ta å smutskasta supporten o återgå till att försöka lösa hans problem?

BBBs support är för övrigt jävligt påläst när man får rätt person, däremot är de som inte är det väldigt puckade. Så det är tops and lows tyvärr...Sen till den här med att BBB tog tid på sig att fixa hastigheten, om de skulle in i telestationen så måste de be Skanova, ett dotterbolag till TELIA att knalla in i stationen o fixa. Något som Skanova inte är pigga på, konstigt nog. ComHem är för övrigt ett dotterbolag till TELIA...jävla svin e dom. Men numera ska BBB få komma in själva utan tillstånd å grejer. Förresten om de här "upp till 8mbit" osv kommer ändras och istället anges intervall som är en garanterad hastighet.

Så, back to da problem tongue

9 108 Inlägg
23 april 2008
Mortalis skrev:
Kanske skulle sluta ta å smutskasta supporten o återgå till att försöka lösa hans problem?

BBBs support är för övrigt jävligt påläst när man får rätt person, däremot är de som inte är det väldigt puckade. Så det är tops and lows tyvärr...Sen till den här med att BBB tog tid på sig att fixa hastigheten, om de skulle in i telestationen så måste de be Skanova, ett dotterbolag till TELIA att knalla in i stationen o fixa. Något som Skanova inte är pigga på, konstigt nog. ComHem är för övrigt ett dotterbolag till TELIA...jävla svin e dom. Men numera ska BBB få komma in själva utan tillstånd å grejer. Förresten om de här "upp till 8mbit" osv kommer ändras och istället anges intervall som är en garanterad hastighet.

Så, back to da problem tongue

Com Hem ägs inte av Telia längre, det var ett par år sedan det!

Har haft Com Hem i snart 10 år nu utan några märkbara problem, hade några ostabila dagar för några månader sedan och enligt kundservice skulle jag ringa deras ekonomiavdelning för att få kompensation, jag sa att jag ringer nästa gång det kopplas ner men det har inte hänt ännu så. Så visst tycker jag trådstartaren ska ha kompensation, speciellt om det har varit problem flera dygn i sträck.

Jag har för övrigt 24/8 och hastigheten ligger på precis 24/8.

Yrkesförare
1 267 Inlägg
25 april 2008
Har samma problem...Har Telia,funkar bra på morgonen ca:4,00-11,00 sen kopplas de ner och kopplas upp. Har samma problem även på eftermiddagen efter halv 3 så funkar de ej. Har ringt telia ett flertal gånger men de enda svaret man får att "DE FÅR MAN LEVA MED" Vad fan är det för folk man pratar med sad

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

5 198 Inlägg
25 april 2008
Å det svaret godtog du ? de är ju knäppa en del på supporten.. fast de gånger jag haft kontakt med support (telia) + (bbb) så har de varit helt sjyssta å inte försökt varit översittartyper, som dock finns lite här å var,,

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
25 april 2008
80% av fallen där det kopplar upp å ner beror på telekablarna.. som ägs utav skanova=telia och hyrs utav leverantören.. hur ni än byter operatör osv så är det ändå precis samma kablar i backen hem till er.. om det inte är comhem då dvs.. har själv comhem.. dom första åren vart det ett jäkla strul med hastigheter osv.. men nu på sistonde har det faktiskt vart bra..

jobbar med sånt här dagligen och kvaliten på kablarna i backen kan vara minst sagt sviktande.. sen så är det åxå upp till operatörerna på hur dom sköter felanmälan.. ofta får vi ut felanmälan då vi bara skall kontrollera att linan håller kvalite för telefoni.. vilket är skit kass i jämförelse med vad ett snabbt bredband måste ha..

Sök