5016
Sök

Mystisk Volvo 740 gl 90! Lambda problem!!

7 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Lampan lyser och den går konstigt. när den är kall så stannar den på ca 1900-2000 och dör ner till 1500 där den hoppar igång för att sedan dö av igen.. så håller den på tills den blir varm för då släpper det men den gå forfarande oljämt. när den är varm så ligger tomgången på 1500. och den är fan så dyr i drift. har bytt lambdan två gånger och den har ätit upp båda.. har även bytt luftmassemätare och styrbox. vad är det stora felet??

11 Inlägg
16 april 2008
Jag antar att du har kollat felkoderna?

//David

Etanol - Gör både bilen och miljön gott!!

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 april 2008
Min beteer sig lika dant... Jag har en känsla av att min tomgångsmotor är ur funktion eftersom den vandrar som din gör... Men min lambda lampa lyser inte som tur är... Fick en 2a på förhöjd cohalt på förhöjd tomgång nu när jag besiktade så jag ska byta tomgångsmotorn å se om det hjälper men jag ska hålla ett öga på denna tråd å se om man får nå nyttiga tips.... Och kanske kan ge dej nåt som funkar på din kanske...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

7 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
ja hör av dig om du kommer på det så kan jag göra detsamma!

blacken
20 april 2008
Vatten temperatursensorn kanske??

7 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
ja kanske.. tror det hänger ihopeller?

Sök