4218
Sök

Halvljusinställning Mazda 323F

Automationselektriker
213 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hej, har en Mazda 323F -90.a som jag måste ändra halvljusinställningen på, fick fel på dom på besiktningen då dom var för lågt inställda, är det nån som vet hur/vars man ändrar höjden på halvljuset? :o

Inte säker på att det är rätt forum heller tongue
Senast redigerat av CIA_SWE (24 april 2008)

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

3 235 Inlägg
24 april 2008
Har du tänkt att göra det själv?

Om det blir för högt så kommer du ju att blända mötande trafik.
Dra till en verkstad och be de göra det ordentligt, kostar ju inte så mycket heller.

Automationselektriker
213 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
ja, har tänkt göra det själv, har letat upp "höjder" å sånt, å dessutom så jobbar ja ju 7 - 16, så har inte tid, och besiktningen är i morrn XD

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

3 235 Inlägg
24 april 2008
Det är inte lätt att göra det korrekt själv, risken finns att ljuset slår fel.

Annars kan man parkera framför en vägg, och sen justera ljuspunkten uppöver.

Automationselektriker
213 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
engolf skrev:

jao, är som det jag har tänkt göra, men jag vill veta hur på mazdan man ändrar höjden på dom

()()
(°°)
(oo)

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 april 2008
CIA_SWE skrev:
engolf skrev:

jao, är som det jag har tänkt göra, men jag vill veta hur på mazdan man ändrar höjden på dom

skruva på rattarna vid strålkastarna

En gång till nu
760 Inlägg
24 april 2008
Passa dig bara för å vrida för mycket, hände inget när ja pilla på mina men så plötsligt så slog dom ner å upp igen... jävla tur man itne hadde fingrarna på fel ställe just då! tongue

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

En gång till nu
760 Inlägg
24 april 2008
annars så va ja minns så finns de några skruvar där som man ser genom plastkåpan som sitter runt lyckthuset. borde va där man ställer in dom, den röda knoppen man kan vrida på kommer ja igentligen inte ihåg va fan den gjorde

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Automationselektriker
213 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
alexxe skrev:
Passa dig bara för å vrida för mycket, hände inget när ja pilla på mina men så plötsligt så slog dom ner å upp igen... jävla tur man itne hadde fingrarna på fel ställe just då! tongue

jo, läste i instruktionsboken om hu man skulle göra, man skulle he upp dom, utan lyse, sen så skulle man ta bort en viss säkring, så dom inte skulle kunna åka igen, och domdära 2 rattarna var till för att om lyserna inte for upp, så skulle man kunna vrida upp dom där, å ja hittade skruvarna där man ställde in lyktan, men när ja skruvade på ena, så lät de "Ploing", sen så var hela skiten lös, fästet var så sönderrostat tongue, så få fick man ta nåra brickor å klippa till å hellvete, sen funkade det tongue, gick då i alla fall igenom besiktningen idag XD

()()
(°°)
(oo)

Sök