5703
Sök

relä problem på 740GL

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#1
tja, jag har 2 problem med min 740, det första är att varningslampan för bältet blinkar hela tiden trots att bältet sitter på, det andra problemet är att efter 5 minuters körning så fungerar inte mina blinkers och det verkar som hela instrumentpanelen dör då bälteslampan också slutar..dock soligt ute så ja vet ej tongue stänger ja av motorn och drar igång igen så funkar det att blinka, men efter 5-10 minuters körning lägger det av igen..

http://img216.imageshack.us/img216/1760/relayko6.jpg

jag hittade denna bilden, verkar som att jag behöver byta "flasher" och "seatbelt"
men jag är inte säker.. vad tror ni? är det dem som ska bytas? vart kan man få tag på sådana? och vad ligger dem på i pris?..

och är det bara att dra ut dem reläna? och trycka dit nya? inget att tänka på?
Senast redigerat av richardoo290 (23 april 2008)

Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
23 april 2008
#2
det med blinkersen vet jag inget om men kan du bara inte plocka lamporna till bältespåminnaren eller sitter den i mätar huset??? jag hade så och då var det glapp i låset till säkerhetsbältet


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#3
tack, volvo_245

men ni är inte särskilt hjälpsamma idag gorgare?
bara ett svar?  hmm

21 761 Inlägg
24 april 2008
#4
Jag tror att både blinkersproblemet och bälteslamporna hör ihop, om jag inte har helt fel så är det blinkersrelät som också styr de där lamporna. Kan kanske vara någon jordkabel som spökar eftersom även instrumentpanelen påverkas. Bara gissningar tyvärr.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Jag tror att både blinkersproblemet och bälteslamporna hör ihop, om jag inte har helt fel så är det blinkersrelät som också styr de där lamporna. Kan kanske vara någon jordkabel som spökar eftersom även instrumentpanelen påverkas. Bara gissningar tyvärr.

ja gissar på att de hör ihop med.. vart sitter jordkabeln du tänker på då? .. ja e inte helt säker på att instrumentpanelen dör.. eftersom lampan är kass så det är svårt o se.. särskilt me mkt sol ute..


Sök