4247
Sök

bredda skärmar peugeot 306

Toyota mekaniker
240 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#1
tjena!

jag ska köpa spacers till mina fälgar men vad jag har räknat ut så kommer dom stå utanför skärmkanten. o vad jag vet så är det olagligt.

så min fråga är om man kan köpa skärmbreddning någonstans till min bil? eller om man kan tillverka de själv? och isf vilken material ska man använda?

tacksam för alla svar

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
26 april 2008
#2
Johan_sportbilen skrev:
tjena!

jag ska köpa spacers till mina fälgar men vad jag har räknat ut så kommer dom stå utanför skärmkanten. o vad jag vet så är det olagligt.

så min fråga är om man kan köpa skärmbreddning någonstans till min bil? eller om man kan tillverka de själv? och isf vilken material ska man använda?

tacksam för alla svar

Varför köper du spacers om dom gör så att hjulen hamnar för långt ut?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Toyota mekaniker
240 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#3
ligger imot fjäderbenet...

135 Inlägg
26 april 2008
#4
men det kanske räcker om du får skärmarna valsade 1 cm


Toyota mekaniker
240 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#5
Adams skrev:
men det kanske räcker om du får skärmarna valsade 1 cm

kan man valsa skärmarna så mkt? hur gör man de?? måste man lämna in dom?

135 Inlägg
26 april 2008
#6
ja dom kan valsas ut 1,5 cm så det ska inte vara några problem.. dom värmer skärmarna sedan har dom en "maskin" som dom sätter på och rullar ut skärmkanterna lite i taget.. kostar inte mycket heller


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
26 april 2008
#7
Johan_sportbilen skrev:
ligger imot fjäderbenet...

Då har du köpt fälgar som inte passar med andra ord?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

135 Inlägg
26 april 2008
#8
Torlejf skrev:
Johan_sportbilen skrev:
ligger imot fjäderbenet...

Då har du köpt fälgar som inte passar med andra ord?

Mvh. David.

klart han ska ha feta fälgar.. antar att du bara är avundsjuk..
blir ett helt annat stuk på bilen med breda fälgar


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
26 april 2008
#9
Adams skrev:
Torlejf skrev:
Johan_sportbilen skrev:
ligger imot fjäderbenet...

Då har du köpt fälgar som inte passar med andra ord?

Mvh. David.

klart han ska ha feta fälgar.. antar att du bara är avundsjuk..
blir ett helt annat stuk på bilen med breda fälgar

HAHA! Kolla vad jag bygger. smile
Jag vet det mesta om breda fälgar..

Vad jag menar är att det är ganska korkat att köpa fälgar och sen komma på problemen.
Kan ju lova att det inte var hans tanke från början att behöva bredda bilen.

Men vill du så kan jag vara avundsjuk för din skull, är ganska snäll.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

135 Inlägg
27 april 2008
#10
okey då kan du berätta vad mina 11,5j 19" mae fälgar kostar nypris då??

han ville endast ha råd om hur han ska gå till väga med problemet och han har självklart att fälgen är för bred eller har fel et..

du som håller på ge ett bra tips


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
27 april 2008
#11
Adams skrev:
okey då kan du berätta vad mina 11,5j 19" mae fälgar kostar nypris då??

han ville endast ha råd om hur han ska gå till väga med problemet och han har självklart att fälgen är för bred eller har fel et..

du som håller på ge ett bra tips

Vad f-n spelar det för roll vad dina fälgar kostar? Varför skulle jag bry mig om nått sånt?

Ja, jag vet att han ville ha hjälp med problemet, men man får ställa sig frågan: Är det värt att slänga ut massa pengar på breddning om man lika gärna kan hitta samma fälgar med rätt ET och bredd som funkar för mindre pengar?

Väx upp grabben, så blir även du av med nappen en dag.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

135 Inlägg
27 april 2008
#12
haha men du sa ju att du visste det mesta om fälgar big_smile

ja men vadå han har köpt fälgarna och konstaterat att d är fel et eller bredd..
han vill ha hjälp med att lösa problemet.. jag föreslog valsning..

du kommer med nått som han redan vet.. bara onödigt att skriva nått som han redan vet!!

ja hör av dej när du växt ur peugeoten så kan vi snacka


Toyota mekaniker
240 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#13
någom som vet var man kan lämna in bilen så att dom valsar skärmarna? i halland helst

Gorgilus addictus
4 782 Inlägg
27 april 2008
#14
Har du kollat på ställen där dom riktar bilar och sånt? smile

Allt för den där jävla hatten!

Toyota mekaniker
240 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#15
THEBADGUY skrev:
Har du kollat på ställen där dom riktar bilar och sånt? smile

nee de har jag inte .. tänkte höra mer er först o se vad ni visste :p får la ringa runt lite o kolla big_smile

135 Inlägg
27 april 2008
#16
ja men ring och hör vet bara ett ställe i gävleborg


Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
27 april 2008
#17
vissa däck firmor har så dom kan valsa skärmkanterna...!! vet ej vilka men du får väll kika i
närheten...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

135 Inlägg
27 april 2008
#18
ja men ring och hör vet bara ett ställe i gävleborg


Toyota mekaniker
240 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#19
tack så mkt ska se om jag hittar ngt big_smile


Sök