4712
Sök

Problem med bränsletryck, Fiat Uno Turbo-87

Före detta Uno Raggare
312 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Tjena!
Ja, som rubriken så fint beskriver så har jag lite problem med mitt bränsletryck i fiaten. Det är så att när jag gasar normalt och turbon inte laddar eller knappt laddar så är bränsletrycket helt normalt men när jag trycker plattan i mattan för att det ska hända lite grejer så dyker bränsletrycket hastigt ifrån ca 4bar till 2bar, har ett grundtryck på 2.9bar med vacumm. Har lite funderingar om att det kanske kan vara bränslepumpen som inte orkar hålla trycket uppe, hade även lite problem med bränslepumpsrelät förra veckan kanske kan vara det som spökar. Tänkte höra om det är någon som kanske kan veta vad det är?

Ha det gött/ Timmy

~~-----@ Timmy @-----~~

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 februari 2008
Tvångskör pumpen och ge dig ut o gasa, tappar den trycket så prova med en frisk/större...

Före detta Uno Raggare
312 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Tvångskör pumpen och ge dig ut o gasa, tappar den trycket så prova med en frisk/större...

Jo, jag tänkte göra det. Men fegar lite då jag vill ha den hel så länge som möjligt denna säsong. Men jag får sticka ut och gasa lite i morgon påväg till jobbet. Annars någon som har något tips på pump ? Kanske går med någon volvo turbo pump ?

~~-----@ Timmy @-----~~

Före detta Uno Raggare
312 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Har nu fått ordning på skiten, byte bränslefilter och sedan funkade det fint ända tills inte pumpen orkade håll trycket uppe. Så nu är det lite uppgraderat med en walbro stackare.

~~-----@ Timmy @-----~~

Sök