FORD SIERRA 2,0I CLX - Kylarvattnet försvinner

_Nas_
28 april 2008 · 309 Inlägg

Kylarvattnet försvinner och jag tvingas fylla på var tredje dag ungefär. Hade kännt mig mer bekväm om vattnet rann ut under bilen någonstans för då vet jag att det inte försvinner in i motorn någonstans men jag vet inte vart det tar vägen för den verkar inte läcka eller något. Någon som vet vad problemet kan vara?

Att köra turbo är beroendeframkallande...
Bostrom RS
28 april 2008 · 886 Inlägg

Det kan ju läcka ändå även fast man inte ser det. Provtryck på verkstad, eller kolla oljan o vattnet så det ser normalt ut. Det kan också va så att kylaren är väck och måste bytas ut.

Focus RS
Cyrax1
28 april 2008 · 82 Inlägg

måste tyvär säga att din topp e kass iaf till 99% hade samma problem på min sierra 2 veckor senare small toppen

finns ett medel du kan hälla i som kan rädda toppen, finns på bla micro, kommer inte ihåg vad det heter men det ser ut som en konservburk o när du skakar den låter det som om det är grus i den. det KAN rädda din topp men jag lovar inget o ger inga garantier.

Tyvär mycket problem med DOCH-motorerna dom e för klena helt enkelt. jag såg heller inget vatten i oljan men som föregående skrev provtryck systemet på en verkstad.

Senast redigerat av Cyrax1 (28 april 2008)

FordEsci Bilplåtslagare
28 april 2008 · 324 Inlägg

Kolla i expansionskärlet, är det grumligt eller skummigt så är det topp-packningen. Det är som Cyrax1 tyvärr väldigt vanligt. Är toppen sprucken blir det nog billigast att byta hela motorn. Mvh//Erik

_Nas_
28 april 2008 · 309 Inlägg

Ska ta o provtrycka den på en verkstad. Tack för tipsen och rekommenderingarna.. Har inte haft bra erfarenhet utav topplock innan, då min förra bil slocknade på vägen på grundutav topplocket.. men men. Får väl se vad dom säger på verkstan. Tack alla smile

Att köra turbo är beroendeframkallande...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang