5335
Sök

Undermålig BMW service ?? Extremt dåligt!!

1 050 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
I går var det dags för kamremsbyte på E30:in. Förra gången byttes både rem & spännrulle hos en auktoriserad BMW verkstad till kostnaden av 3.500:-
Denna gången valde jag att göra arbetet själv. (Som tur var)

Efter det att jag demonterat hela motorbröstet, så upptäcker jag till min stora fasa att kamremmens spännrulle sitter på sned? samt att spännfjädern & styrpinnen är böjda?? någon "HELIDIOT" till BMW mekaniker har spänt kamremmens spännrulle genom att SLÅ med hammare på spännrullens fjäderstyrning?? Hur faan kan man komma på något så urbota helidiotiskt? Montören har med största sannolikhet monterat allt på plats, sedan kom han plötsligt på att han glömt att spänna kamremmen? för att då slippa att demontera allt igen, så SLOG IDIOTEN istället spännrullen till rätt läge. Kamremmen var spänd som en FIOLSTRÄNG vilket resulterat i att spännrullens lager var skuret.

Sammanfattningsvis: "LITA EJ DET ALLRA MINSTA PÅ EN AUKTORISERAD BMW VERKSTAD"
Senast redigerat av E-30 (30 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

1 453 Inlägg
30 april 2008
Jag förstår att du är upprörd över detta men det är väl inte helt rättvist att döma ut samtliga BMW-verkstäder bara för att EN mekaniker misslyckats med sitt arbete?

Edit: Det är så här ett oförtjänt dåligt rykte myntas, tänk på det!
Senast redigerat av sveddan (30 april 2008)

Slav
1 454 Inlägg
30 april 2008
haha ja sedär ja.. den siste idioten är inte född än.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

1 050 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
sveddan skrev:
Jag förstår att du är upprörd över detta men det är väl inte helt rättvist att döma ut samtliga BMW-verkstäder bara för att EN mekaniker misslyckats med sitt arbete?

Om det finns ett "RÖTÄGG" till BMW mekaniker, så lär det nog finnas flera? Nu påstår dock inte jag att samtliga BMW verkstäder är helt kassa, men man bör nog vara på sin vakt. Att lämna bilen till en auktoriserad verkstad innebär ej automatiskt att bilen är i trygga händer.

Funderar starkt på att åka ned till verkstaden och visa upp de sönderslagna delarna, men problemet är att jobbet utfördes för fem år sedan. Vet i faan hur jag ska göra?

671 Inlägg
30 april 2008
E-30 skrev:
sveddan skrev:

Om det finns ett "RÖTÄGG" till BMW mekaniker, så lär det nog finnas flera? Nu påstår dock inte jag att samtliga BMW verkstäder är helt kassa, men man bör nog vara på sin vakt. Att lämna bilen till en auktoriserad verkstad innebär ej automatiskt att bilen är i trygga händer.

Funderar starkt på att åka ned till verkstaden och visa upp de sönderslagna delarna, men problemet är att jobbet utfördes för fem år sedan. Vet i faan hur jag ska göra?

joo men gör det ändå... dom kommer förmodligen skylla ifrån sig... men det e skit samma dom förtjänar att höra det !

Second is the first loser

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
30 april 2008
Gör det ändå är mitt tips också.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
30 april 2008
Detta låter som en stressad eller ovan mekaniker. Kanske till och med en praktikant. Men hoppas allt funkar bra, så att inget är riktigt trasigt.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 050 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Kan även nämna en annan händelse från samma verkstad (BMW i Hackefors) Jag var där för oljebyte i motorn, så jag väntade i verkstaden under tiden, såg då en mekaniker som bytte fönsterlister på en splitt ny BMW. Han klämde dit listernas plåthörn med en "POLIGRIPTÅNG" när han repade samt bucklade plåtlisterna med tången, så frågade jag om han tänkte lämna det så? Svar: Nej jag döljer det med svart TUSCH ????

När min bil äntligen var klar så upptäckte jag flera märken på framskärmen, efter mekanikerns vassa metallknappar på overallen. Denna SLARV-VERKSTAD använder ej skärmskydd. mad

SQ
1 343 Inlägg
30 april 2008
seriöst, du kansk är duktig på de ena å de andra, men typ dom hundra inläggen ja läst av dig så är typ hälften gnäll om de ena å de andra, stäm dom, klaga, gör dittan å datten... klart de finns rötägg i ALLA brancher.. alla  är nybörjare i början..  men enligt dig så är de så att finns de en dålig på den verkstan så är alla dåliga... va fan är de för sätt att bemöta folk?
så nu har ja sagt mitt... ''
//en som praktiserat på en verkstad under en längre tid...

Ljudnörd!

1 050 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Lardi skrev:
seriöst, du kansk är duktig på de ena å de andra, men typ dom hundra inläggen ja läst av dig så är typ hälften gnäll om de ena å de andra, stäm dom, klaga, gör dittan å datten... klart de finns rötägg i ALLA brancher.. alla  är nybörjare i början..  men enligt dig så är de så att finns de en dålig på den verkstan så är alla dåliga... va fan är de för sätt att bemöta folk?

Den extremlåga nivån på service som jag fått av aktuell BMW verkstad är helt oacceptabel. Tycker ej att det bristfälliga arbetet kan klassas som ett misstag i arbetet? Tycker nog snarare att det handlar om rent sabotage. Om man slår sönder spännrullen i samband med rembytet, då vet man EJ alls vad man sysslar med. Vill Du kanske försvara aktuell verkstad? Tänk om kamremmen gått av p.g.a fusket??
Senast redigerat av E-30 (30 april 2008)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 april 2008
Detta låter helt oacceptabelt... Skulle nu en praktikant ha utfört arbetet så är det fortfarande hans handledare och i slutändan verkmästaren som har ansvaret...
Om det inte finns flera bmw-verkstäder i din stad så bör du ta bort var verkstan ligger i ditt förra inlägg. Man får inte hänga ut folk/företag på internet. Ett tips bara för att inte få tråden låst...

SQ
1 343 Inlägg
30 april 2008
E-30 skrev:
Lardi skrev:

Den extremlåga nivån på service som jag fått av aktuell BMW verkstad är helt oacceptabel. Tycker ej att det bristfälliga arbetet kan klassas som ett misstag i arbetet? Tycker nog snarare att det handlar om rent sabotage. Om man slår sönder spännrullen i samband med rembytet, då vet man EJ alls vad man sysslar med. Vill Du kanske försvara aktuell verkstad? Tänk om kamremmen gått av p.g.a fusket??

nix, ja försvarar inte den aktuella verkstaden, inte en aning om vart den ligger heller...

Ljudnörd!

1 050 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Och som om allt detta trista klagande ej vore nog, så var jag och besiktigade BMW:n igår. När gubben på bilprovningen skulle mäta Co halten i avgasröret, så bad jag honom att ta det varligt med min nylackade nedre M-tech kjol. Svar: Inga problem vi står ej här för att förstöra kundernas bilar. När han sedan skall klämma fast slangen så drar gubbfaan upp en "TRE CENTIMETER" lång repa på min nylackade kjol. När jag tittade på honom, så sade han det går nog att bättra med pensel?????? Jag orkade ej med att bråka så jag åkte bara därifrån. roll

Sök