5871
Sök

Inställningarna till stereon dör varje gång man vrider om nyckeln.

Kolm
1 maj 2008
Trådstartare
#1
Huvudenhetens namn: Kd-g162 från JVC.

Tjena
Såhär är det, så fort jag startar bilen är alla inställningar på 0 t.ex BAS 0 osv. Enkelt att ställa in, men en tidskrävande process då jag inte bara ändrar basen. När jag hittar det jag vill ha och sedan stänger av bilen så nollställer den alla inställningar igen.

Vad är det som gör att stereon tappar minnet varje gång jag vrider om nyckeln?

Jag ringde förra bilägaren som försökte förklara det såhär:

du har ett gäng sladdar som kommer in, en gul & röd & svart och en massa mer.... röd ska ha ström när tändningen är på, gul ska alltid ha ström, den kallas memory eller battery...

och antagligen är de så att den gula OCH röda bara har ström när tändningn är på... och därför tappar han minnet varje gång man drar ur nyckeln...

Nån med en annan hypotes eller stämmer detta?

Mvh Emil


Sök