4480
Sök

Pontiac Trans Am, vet du någon skapligt billig försäkring?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Hello!

Jag har tänkt att inhandla en Trans Am.

Jag har ringt runt lite till olika försäkringsbolag och frågat vad det skulle kosta att ha en helförs på en sådan bil på mig. Det billigaste jag fått fram än så länge är hos länsförsäkringar, 827/mån.

Det är väl inte sååå jätte dyrt men det kanske finns något som just du vet är billigare?

Jag har även varit inne på Trans Ams club, Trans Am Club Of Sweden (www.tacs.nu) och kollade om man kunde få billigare försäkring genom den. Ja, det kunde man, men det roligaste är att man måste vara medlem i ett år innan man kan få någon rabatt på det...

Min mamma har en Cadillac och är medlem i Cadillac Club Sweden och fick rabatt på sin försäkring så fort hon gick med i den klubben hon betalar ca 800 kr på ett år för helförsäkring på sin Cadillac...

Vet någon om någon annan Trans Am eller kanske bara Pontiac club som man kan få rabatt på försäkring..?

Tacksam för svar smile

I do it my way

Överladdad!
530 Inlägg
30 april 2008
man har den ju bara ute på vägarna ändå bara tre-fyra månader så så blir de ju inte så dyrt då;)

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Ja, det har du rätt i. Men undrade om någon visste något någon club eller så? =P

Men det är sant, den ska ju inte rulla hela året.

I do it my way

210 Inlägg
30 april 2008
Jag har en entiuast försäkring på min camaro -83, betalar ca 1700kr om året för helför. Den kräver att man har låst garage och att man har tillgång till en bruksbil i hushållet. Man får max köra 1000mil om året.
www.bilsport-mc.com

Lycka till!

RWD forever & ever!

2 072 Inlägg
30 april 2008
kolla in på http://www.compricer.se/forsakring/bil/

kanske du hittar nått
Senast redigerat av sandzoo (30 april 2008)

Sandzoo i da house

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
DJ_V8_BMW skrev:
Jag har en entiuast försäkring på min camaro -83, betalar ca 1700kr om året för helför. Den kräver att man har låst garage och att man har tillgång till en bruksbil i hushållet. Man får max köra 1000mil om året.
www.bilsport-mc.com

Lycka till!

Ja, det ska jag kolla smile

Visst, 827 kr/mån är ju inte så mycket men man ska ju vara sååå sniken som möjligt ha ha!

Ha en bra natt =P

I do it my way

Skaune
1 maj 2008
Hehe när jag hade min Trans Am GTA betalade jag ca 1200 spänn i månaden för halvförsäkring! Inte billigt o ha T/A när man var 22! Nu i efterhand inser man ju hur otroligt dumt det var o ha en halvförsäkring på den bilen! roll

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Axor skrev:
Hehe när jag hade min Trans Am GTA betalade jag ca 1200 spänn i månaden för halvförsäkring! Inte billigt o ha T/A när man var 22! Nu i efterhand inser man ju hur otroligt dumt det var o ha en halvförsäkring på den bilen! roll

Okej, det var ju då INTE billigt iaf =P

Jag är 21 och det är helförsäkring jag kollat upp.

Men det kanske var ett tag sedan också? =P

I do it my way

Skaune
1 maj 2008
SweetBabyDoll skrev:
Axor skrev:

Okej, det var ju då INTE billigt iaf =P

Jag är 21 och det är helförsäkring jag kollat upp.

Men det kanske var ett tag sedan också? =P

Mja det var 2005, och det var nog via folksam? kolla som andra här skrivit Bilsport & mc försäkringar! jag var dum nog som glömde höra med dom! sad

Här e en bild på pärlan iaf! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52805/14385/52805-69584.jpg

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Okej, ja  det var ju inte sååå jättelängesedan.

Jo, jag har tänkt på det med entusiast förs. men jag har ingte låst garage att ha den i och så...

Jag tror att 827 kr/mån är det billigaset jag kan hitta. Jag har ju iofs bara ringt till 3 stycken.

Den för 827 kr är så billig för att dem har en kampanj för dem under 24 år nu. smile

Fin Transa ;P Jag ska ha den nyare modellen smile

I do it my way

Skaune
1 maj 2008
SweetBabyDoll skrev:

Jo, jag har tänkt på det med entusiast förs. men jag har ingte låst garage att ha den i och så...

Jag tror att 827 kr/mån är det billigaset jag kan hitta. Jag har ju iofs bara ringt till 3 stycken.

Den för 827 kr är så billig för att dem har en kampanj för dem under 24 år nu. smile

Från 98 eller? för den e riktigt stygg! Men själv e jag mer gammelmodig av mig o tycker V8:ottrna lät bättre förr! När jag skulle försäkra min så fick jag höra att den var dyrare än camaron för att den var mer stöldbegärlig??? när stals det en T/A sist? hmm
Senast redigerat av Axor (1 maj 2008)

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Axor skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Från 98 eller? för den e riktigt stygg! Men själv e jag mer gammelmodig av mig o tycker V8:ottrna lät bättre förr! När jag skulle försäkra min så fick jag höra att den var dyrare än camaron för att den var mer stöldbegärlig??? när stals det en T/A sist? hmm

Nej från 93 upp till 97 eller hur det är (?) =P

Visst från 98 är dem fina men kanske lite överdrivna ibland (finns lite skillnad på dem även fast det är samma modell). Plus att dem är ju lite dyrare. Och så är det alu toppar på dem.. =P

Ja... Jag har tänkt på Camaro Z28 också... Men kom överens med mig själv att en Transa vill jag ha =P

Hmm, jag har du typ aldrig hört talas om en stulen TA...

Jag tror inte det är så vanligt...

I do it my way

Skaune
1 maj 2008
SweetBabyDoll skrev:
Axor skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Visst från 98 är dem fina men kanske lite överdrivna ibland (finns lite skillnad på dem även fast det är samma modell). Plus att dem är ju lite dyrare. Och så är det alu toppar på dem.. =P

Ja... Jag har tänkt på Camaro Z28 också... Men kom överens med mig själv att en Transa vill jag ha =P

Ja e de de årsmodellerna du vill ha så e en transa definitivt o föredra, camaron framgår som lite mesig i designen, tänk bara på att efter 3 gen f-body så förlorarde bilarna lite av sin personlighet i mitt tycke! blev för moderna o förlorade lite i råhet.
En 350 måste det vara iaf, med targa! Grattis till ett bra bilval iaf! No turbo shit, just real power...

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Axor skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Axor skrev:

Ja e de de årsmodellerna du vill ha så e en transa definitivt o föredra, camaron framgår som lite mesig i designen, tänk bara på att efter 3 gen f-body så förlorarde bilarna lite av sin personlighet i mitt tycke! blev för moderna o förlorade lite i råhet.
En 350 måste det vara iaf, med targa! Grattis till ett bra bilval iaf! No turbo shit, just real power...

Ja, det hade ju blivit en Camaro av den modellen då och jag tycker inte att den är så snygg...

Det klart att jag tycker att dem äldre som tex Camaro IROC och Trans Am GTA eller vad dem heter är rätt fräna men jag vill ha en lite nyare modell smile

Japps, klart som korvspa att det ska vara targa smile

Har redan hittat 2 offer som jag kanske ska åka och kika på inom kort smile

Ha ha, ja just nu har jag ju turbo men nu är det dags för V8 tycker jag =P

I do it my way

Sök