tonade rutor.

pgman
1 maj 2008 · 4 Inlägg

Bilen gick inte genom besiktningen pga att jag hade tonade rutor sad så nu måste jag ta bort toningen. Då undrar jag hur jag gör det på bästa sätt? Rutorna är proffstonade smile ifall de gör nån skillnad tongue

tacksam för svar big_smile

bmwpg
Jossan_vr6
1 maj 2008 · 35 Inlägg

Fick med de på min bil.. Som tur va så hade jag extra rutor! Lättast e ju oftast att byta!

Ladytrucker
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
1 maj 2008 · 938 Inlägg

kör ner rutorna å dra ur säkringen till elhissarna? är väl enklast å har hört att de ska funka...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Grundstrom Nismo
1 maj 2008 · 758 Inlägg

TobbeE_87 skrev:
kör ner rutorna å dra ur säkringen till elhissarna? är väl enklast å har hört att de ska funka...

Ja precis, bara köra ner rutorna när du ska in i bes hallen.

Amazon_123GT Driifter;)
1 maj 2008 · 1 630 Inlägg

känns ju vädlgit seriöst när man fått ombes på just rutorna:P men de kanke går om man kan med

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
R_fused There is no replacement for displacement
1 maj 2008 · 630 Inlägg

TobbeE_87 skrev:
kör ner rutorna å dra ur säkringen till elhissarna? är väl enklast å har hört att de ska funka...

det där är inget man skall räkna med funkar, speciellt inte om han redan fått ombes på rutorna

Thorssa
1 maj 2008 ·

Kan ni inte läsa? Han frågar hur han ska ta bort den! Testa att väma med värmepistol på en liten del i taget och dra loss den. Om det blir lim kvar får du nog köpa något lämpligt lösningsmedel för att ta bort det. Annars tror jag det kostar ca. 500 kr på en glasfirma att få toningen borttagen.

Tror man att man kan åka in på en ombesiktning för just tonade rutor med neddragna rutor och dragen säkring är man nog bra dum. De kommer för det första att se att det sitter en ruta där genom att lysa ner i dörren. Och kan de inte se att den är otonad så är kommer det bara kosta 200 kr extra eller vad en ombesiktning kostar.

Xioz
1 maj 2008 · 122 Inlägg

om du vill ha kvar toningen så köp nya rutor o släng i annars är det bara o börja riva.. rakblad e o rekomendera!

What you doing?
roxe Jesus didn´† Tap
1 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Dom har säkringar liggandes. Har dom inte några så säger dom bara åt dig att komma tillbaka när du har fixat det.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Smajly
1 maj 2008 · 3 059 Inlägg

Finns redan 132876132 trådar om detta.. GNÄLL !!!!!! Skyll dig själv.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
1 maj 2008 · 1 300 Inlägg

Värmepistol som en annan skriver skulle jag köra med. Och klistret som säkert kommer bli kvar kan man få bort med tex thinner.


Eller köp rutor utan toning och släng dit. Kanske det billigaste eftersom att du har väl betalt en del för dem proffs tonade rutorna?

I do it my way
Tompa Wheel whore
1 maj 2008 · 215 Inlägg

Eller ennuenklare.Låt bilen stå i solen.Den värmen räcker.Då är det ingen risk att rutan spricker heller.Sen drar du lite försiktigt så följer klistret med.

Jag byter rutor inför besiktningen.Lättare än att dra av och sätta på varieår.Tror rutorna kostade 600:- på skroten.Helt klart värt det!.

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Golf GLi "Pinka bilen" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang