bilen dör när jag åker och lyssnar på musik

bernta
1 maj 2008 · 60 Inlägg

någon som vet vad de kan va för fel när bilen dör när man är ute och åker o lyssnar på musik, det spelar ingen roll om man spelar högt lr lågt. den dör inte jämt utan bara ibland.

vill ni ha mer info är de bara att skriva.

snällt om någon skulle kunna hjälpa mig:)

bollen1986
1 maj 2008 · 3 714 Inlägg

kan det vara generatorn som börjar ge sig

glapp någonstans ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
bernta
1 maj 2008 · 60 Inlägg

ska kolla upp generatorn:) tack för tipset

Drönirettab
1 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Att kolla upp generatorns laddspänning är ju aldrig fel, men jag tror iaf inte att den orsakar just det här problemet. Glapp i stereons strömförsörjning är väl däremot det som jag håller med om smile.

E-30
1 maj 2008 · 1 050 Inlägg

bernta skrev:
någon som vet vad de kan va för fel när bilen dör när man är ute och åker o lyssnar på musik, det spelar ingen roll om man spelar högt lr lågt. den dör inte jämt utan bara ibland.

vill ni ha mer info är de bara att skriva.

snällt om någon skulle kunna hjälpa mig:)

Ladda upp batteriet med en extern batteri-laddare, tar ca: 8 timmar. Sedan mäter du spänningen i bilen med motor och stereo igång. Spänningen bör vara ca: 14 volt. (vid 1500 rpm)
Är spänningen betydligt under 14 volt, så pekar det åt spänningsregulatorn. Sitter monterad i generatorn.
Bytes på fem minuter, nya finns hos Biltema för 100:- big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Gonken Fortare än kvickt
1 maj 2008 · 241 Inlägg

dålig musik antagligen smile

Akta lacken pappskalle!
E-30
1 maj 2008 · 1 050 Inlägg

Drönirettab skrev:
Att kolla upp generatorns laddspänning är ju aldrig fel, men jag tror iaf inte att den orsakar just det här problemet. Glapp i stereons strömförsörjning är väl däremot det som jag håller med om smile.

Drönareettan: Har du verkligen läst inlägget ordentligt?? Varför skulle bilen stanna av att det är glappt i stereon? big_smiletonguehmm

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
airflow Avstängd
1 maj 2008 · 653 Inlägg

har du provat många gånger med stereon helt avstängd/urkopplad så du kan konstatera säkert att det är felet?

Jag har rätt i vad jag än säger.
bernta
2 maj 2008 · 60 Inlägg

de är inge fel på generatorn iaf. när ja kör utan sterio så har den aldrig stannat. o ja är inte så insatt om sånt här än. men ska sätta i nytt batteri för de som ja har i nu laddade lite dåligt även när ja inte hade på sterion.

Senast redigerat av bernta (2 maj 2008)

Drönirettab
2 maj 2008 · 21 761 Inlägg

E-30 skrev:
Har du verkligen läst inlägget ordentligt??

Ehrm, det gjorde jag nog inte wink. Läste att stereon dog.

E-30
2 maj 2008 · 1 050 Inlägg

bernta skrev:
de är inge fel på generatorn iaf. när ja kör utan sterio så har den aldrig stannat. o ja är inte så insatt om sånt här än. men ska sätta i nytt batteri för de som ja har i nu laddade lite dåligt även när ja inte hade på sterion.

Men batteriet tar ju massor av stryk p.g.a att generatorn är dålig. Hur kan du säga att generatorn är felfri utan att först ha mätt upp dess matarespänning? Sätter du dit ett nytt batteri så är det också¨snart dåligt efter ett par dagar, om nu generatorn laddar dåligt. Laddspänningen bör ligga på drygt 14volt, vid 1500rpm. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
bernta
2 maj 2008 · 60 Inlägg

men ja har mätt upp generatorn o den laddade som den skulle så den är de inte fel påsmile

E-30
2 maj 2008 · 1 050 Inlägg

bernta skrev:
men ja har mätt upp generatorn o den laddade som den skulle så den är de inte fel påsmile

Hur bar du dig åt då? samt hur mkt spänning gav den? wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang