4418
Sök

Lönar det sig att polisanmäla?

Skaune
2 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Jaha då har det hänt igen, sist repade nån nästan hela sidan på bilen, jag hade glömt självrsikreducering för skadegörelse på bilen, självrisken var 3000:- o sen skulle antagligen bilen bli 2 färgad efter lackering misstänkte jag. Så jag köpte lackstift o tänkte göra ett riktigt bra jobb, men de blev aldrig av på 3 veckor o idag ser jag att någon dratt 3 långa repor över hela vänster sida igen...

verkar bara vara min bil som blir drabbad o jag har inga ovänner vad jag vet, men lönar det sig o polisanmäla en sån här grej? Nu blir det till o gömma bilen nått kvarter bort eller garage! surt!

ahja ha en najs fredag kväll allihopa!

9 108 Inlägg
2 maj 2008
Nja någon skyldig lär väl inte dyka upp, men du måste nog polisanmäla för att försäkringen ska täcka det.

5 198 Inlägg
2 maj 2008
Klart du ska anmäla det som skadegörelse,,, sen är det en annan femma om de får tag i dom DET är en helt annan sak. De lägger säkert ner saken.. MEN det finns kvar i deras rullor OM de skulle få tag i nån för nåt liknande.. då blir dom förhörda om det oxå..

förstår inte varför folk inte almäler saker å ting för... *de får ändå inte tag i dom* näe.. men ärendet finns,,, KAN återupptas,,

Skaune
2 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Nja någon skyldig lär väl inte dyka upp, men du måste nog polisanmäla för att försäkringen ska täcka det.

Att betala 3000 i självrisk på en bil som e värd lite över 10.000:- känns duktigt saftigt! hmm

De e 740in som blivit drabbad! sad
Senast redigerat av Axor (2 maj 2008)

5 198 Inlägg
2 maj 2008
sen är det ju så.. att du BEHÖVER inte anlita f-bolaget..... anmäl skiten till poliser bara så finns det dokumenterat

typ..eh..va?
582 Inlägg
2 maj 2008
Anmälan gör man ju inte bara för att man hoppas på att den skyldiga ska åka dit. Om du anmäler så får dom ju det dokumenterat o det förs ju statistik på detta. Får dom in många anmälningar om skadegörelser kanske dom lägger lite mer jobb på just sånt. Men om man inte anmäler så vet dom ju inte om att det sker o då lägger dom detta jobb på annat istället.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Sök