Kul att man ser sin egen tråd som jag trodde folk helt hade tappat intresset för dyka upp när man surfar runt här på garaget, projektet har rullat framåt, kanske inte speciellt snabbt, men nu efter en besiktning så har det börjat ta fart igen.
Just nu sitter jag och knåpar på en ny lösning så man kan behålla sin pulsair med öppet luftfilter, och grubblar lite smått över hur jag ska lösa de andra 8 2:orna från besiktningen i förrgår
Uppdatering kommer strax
Besresultat:
bromsverkan bak - fel
spindelled fram - glapp
pulsair ur funkton
bakdäck - synlig coord
fjädersäte båda sidor -genomrostat
bromsslangar vid ok - sönder
bullernivå - för hög
^^ska bli skönt när man betat sig igenom de där, pulsairen är så gott som klar, väntar på ett filter för vevhusvent från stylingshoppen.
Värt att tillägga för mitt eget välmående var att mitt CO värde som jag fick beröm av ena besitningsmannen för.
Det ironiska var att just efter detta så påpekade hans arbetskamrat att pulsairen var ur funktion och att bilen därför inte "förbrände avgaserna på rätt sätt" jag hade god lust att fråga sen när förbränningen i en motor tog plats i avgasröret.
För er som inte vet är pulsair en funktion som pumpar in luft i avgassystemet direkt efter grenröret, min teori är att volvo kom på ett smart sätt att "spä ut" avgaserna och därmed få bättre mätarvärden, men vissa (som besiktningsmannen) påpekar att det hjälper.
Om min bil utan pulsair och katalysator gav ett väldigt bra CO värde på besiktningen så kan man ju fråga sig hur folk med mirakelfunktionen pulsair kan få sämre värden.
USCH!
Senast redigerat av Niotusen (29 april 2008)
Sierra-döbel