4226
Sök

Måste man ha torkare på bakluckan? vad kan bilprovningen säga?

E.T phone home...
212 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Bilen är besiktigad utan torkare bak.. nyligen.. av den förra ägaren.. men han kanske bara hade tur..
när jag ska besikta nästa gång kanske dom börjar klaga?.. eller
de e de jag undrar.. finns det nån regel om att man måste ha torkare bak..?..

jag har en opel astra -95 kombi och orginal ska det sitta torkare där!..

anledningen att jag undrar är att jag inte vill ha torkare bak.. och funderar på att täcka igen hålet där de suttit.. men tråkigt att behöva riva upp igen o sätta dit om dom klagar!

// ET

KHRacing
3 maj 2008
sålänge du har en gummiplopp/liknande eller tar bort den utstickande axeln så säger de inget

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
3 maj 2008
du behöver inte ha torkare bak.. du behöver inte ens ha en bakruta!! så d e bara till å täcka igen hålet!!

Makaronborrare
993 Inlägg
3 maj 2008
Har plockat bort den bakre torkaren på min Calibra och det är aldrig någon på bilprovningen som gnällt angående detta.

427 Inlägg
3 maj 2008
Och skit i backspegeln inne oxå så ser dom inte det ... smile
för den behövs inte heller .... smile

/ Tobbe

Trucker
2 710 Inlägg
3 maj 2008
Sitter ju inte på alla bilar. Så det är inte ett måste på bilar.. Hondans "extra"bromsljus inuti bilen vill säga funkade ej, han underkände och jag vägrade ta emot hans underkännande. Det är enda "felet". Jag sa att det finns bilar som ej har den lampan som extra osv..Han: det är en säkerhetsfråga. Jovisst är det de men fortfarande är det så att inte alla bilar har de.. Fick till slut snacka me chefen för den lilla lampan. Väldig "nödvändig" känns de som.. Fick iaf bilen att gå igenom smile Som sagt, alla bilar har ej torkare bak, tänk så.

Fart missbrukare

E.T phone home...
212 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
sant..!!.. gött.. då ska jag lägga igen de fula hålet.. hela bakluckan är ett lite projekt.. men lite olika grejjer som ska moddas.. men de va bara de här me torkaren som höll mig tebaka.. så tack för hjälpen.. pZ oUt!!!

Sök