3090
Sök

Är SAAB en populär bil i USA?

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
13 april 2008
om jag inte minns helt fel så kör polischefen i Transporter en saab 99 som Jason Statham "lånar" i filmen tongue

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

9 108 Inlägg
13 april 2008
Fossorna skrev:
Jerry Seinfeldt har en saab 9 3 Cab tongue

Näe det är en 900 cab tongue

9-3 cab kör dom förresten i t.ex. Swordfish (Halle Berry som kör om jag inte minns fel)

12 086 Inlägg
15 april 2008
I typ varenda jävla amerikansk film på 80- 90- talet va de med en svensk bil, oftast volvo!
Vet inte hur vanliga de är men de är garanterat något extra där.

Ett exempel är Volvos 850 T5R som såldes som fan i USA vad jag förstår, fler än de såldes i Sverige.

160 Inlägg
15 april 2008
Klaesson skrev:
Ja har sett en del SAAB i Amrikanska filmer. Fast ännu fler VOLVO EX: School of rock, Faceoff, Diehard 4, Trafic,  Brukar kolla efter sånt tongue

exakt vad jag brukar göra, om hoppar ju till när man se en 245 GLT eller så:)(och då tänkte man, fan dom halv stylar dom där nere också, med Usa blinkers, sen kommer man på sig, satan de är ju i Usa:)), volvo är ju fan ett duda märke i usa och dylikt, men inte i sverige wink

ungefär som nyare Opel bilar i sverige va:Swink

77 Inlägg
15 april 2008
preppie skrev:
Pratade med mina kusiner i USA och kom in på bilmärket SAAB och de ser nästan inte en enda saab på gatorna i Chicago påstår de? Visst måste det väl finnas en del saabar over there eller? Trodde det var lite av en lyxbil därborta, så det kanske är därför att den är så pass dyr..

en saab i usa går loss på typ 30.000$ så inte så blodigt jämfört med andra bilar, men saab är mer vanligt i t.ex. england, i usa är volvo mer respekterat

USAFORUM.SE
60 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
ok tack för alla synpunkter och svar, bugar och bockar. Sitter och kollar om jag kan hitta några saabar på Ebay..
Har förövrigt alltid gillat den amerikanska versionen av Volvo, lite lyxigare utrustad, samt inte minst de coolare lysena!

166 Inlägg
5 maj 2008
Ska inte saab börja lanseras som cadillac i USA nu?
Såg något program ang detta. någon ny cadilac kombi som i stort är en saab finns ju redan. Tror saab kommer gå samma öde som Vauxhall gjorde i england..dvs det är en opel med ett annat namn.
Tror faktiskt att det kommer bli så om 20år att vi kommer ha kvar saab här och där men i vissa länder säljs den under namnet cadillac.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 maj 2008
Tror inte dom har så mycket SAAB och volvo som snutbilar där borta numera, speciellt inte när dom kan ha Dodge Charger, bland dom fetaste polisbilarna fan. smile
Checka: http://www.allpar.com/squads/police-cars/charger.html  smile

Slav
58 Inlägg
5 maj 2008
preppie skrev:
Skulle ni kunna rekommendera, några fler filmer med Saabar i, håller med, vaknar också till när man ser svenska bilar i utländska filmer. Men är en fan av just saabar i filmerna!!!

Såg en film igår där huvudrollsinehavaren körde en ny saab suv ^^
Untraceable hette den tongue Väldigt bra film för övrigt. smile

Mer laddtryck!

Sök