5022
Sök

Demontera dörrsidan SAAB 9000

97 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Hejsan,

Någon som har en fin beskrivning/guide till hur man demonterar dörrsidan på en saab 9000 CC - 92 eller därikring. Jag har släppt på skruvarna som man öppnar och stänger dörren med och likaså en skruv bakom dörr lampan, sen hittar jag inte på nå mer? Vart sitter det fler och hur går man till väga? smile

34 Inlägg
5 maj 2008
du har ju ett par skruvar in i dörrhantaget..den du drar i när du stänger dörren..sen har du den i själva dörr öppnaren...o sen 2 st på ytterkanterna av dörrfickan...

97 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
9000_griffin_aero skrev:
du har ju ett par skruvar in i dörrhantaget..den du drar i när du stänger dörren..sen har du den i själva dörr öppnaren...o sen 2 st på ytterkanterna av dörrfickan...

Jag har släppt på dom skruvarna i handtaget man öppnar med och likaså dom man stänger med ja. Hur får man bort dom där 2 plastplupparna som sitter framför skruvarna vid dörrfickan? Jag har slitit och bänt men sitter som fan!?

34 Inlägg
5 maj 2008
jag stoppade in en liten skruvmejsel sist o sen ploppade dom bara ut....annars får du ta kniven o eller tången o vrida sönder dom...nya såna hittar man ju lite överallt...

276 Inlägg
5 maj 2008
dom ploppade lätt som fan på min 9000 jag hade hade inga problem med att få ort dörrsidan så¨det e bara å dra m,en dra rakt inte snett då går dom av

97 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Okej då provar vi med det då smile

Sök