3526
Sök

motor byte cheva van??

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
tänkte kolla om det är någon här inne som har gjort ett motor byte på en cheva van???det jag undrar är hur många miljoner kostar det att lämna iväg den på verkstad???
jag har hört allt från 2000 till 15000 bara för jobbet....jag har hittat en beg motor själv med låda...

Är tacksam för ALL hjälp.

MVH sebbe

No Shame Racing Crew

1 353 Inlägg
5 maj 2008
Byta motor på Vanar är INTE kul..

måste plocka ner hela fronten för att få ur/i motorn.
vilken årsmodell gäller det?

There's no replacement for displacement

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
89an

No Shame Racing Crew

ElectroRaggare
886 Inlägg
5 maj 2008
Huimmla jobb, vad är det för fel på motorn då?
Kan vara mer lönsamt att bara laga eller rent av köpa en ny van,.......  sorry.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
5 maj 2008
http://www.emtexbil.se/

Finns i industriområdet i Vällingby.
Dom ska byta motor på min Monza -75. Ska slänga in en V8 på 5.7L.
Slänger även in en 400 koppling och lackerar om hela bilen in- utvändigt.

Då det är polarens farsa som är delägare så går det på 10.000:- allt som allt. wink

Men ring dom och kolla om dom har tid och vad det kan kosta.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
http://www.emtexbil.se/

Finns i industriområdet i Vällingby.
Dom ska byta motor på min Monza -75. Ska slänga in en V8 på 5.7L.
Slänger även in en 400 koppling och lackerar om hela bilen in- utvändigt.

Då det är polarens farsa som är delägare så går det på 10.000:- allt som allt. wink

Men ring dom och kolla om dom har tid och vad det kan kosta.

tackar tackar skall prova ringa imorgon.....får se om det är värt alla pengar kanske köper en ny van istället...

No Shame Racing Crew

Roboo
6 maj 2008
Pappa bytte motor i våran van vi har hemma för att få i en insprutad istället för en förknasarmotor, på donatorvanen kapades rambalkar och allt för att få ut det enkelt. Sen var det bara att hissa upp karrosen över nya motorn och sänka ner den så var nästan allt på plats.

blacken
6 maj 2008
Det är inte kul, men det går med lite "elmbow grease" som det heter. Palla upp framänden så mycket det går, sedan så "engagerar" du "X" antal polare, demontera hela fronten och "byt" spisen. Ett tips, i stället för V8:an så hysta in en "292" hyvelbänk i stället, du tjänar grymt på soppan..

Ett tips till, för att få "X" antal polare entusiastiska inför en sådan uppgift, se till att du har en ansenlig kvantitet av den flytande sortens "smörjmedel" som INTE kan klassas enligt API:s normer.. smile

Sök