3521
Sök

Driftstörningar Volvo 460 2.0. Vad kan vara fel?

1 785 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Någon som ha en aning om vad felet kan vara när motorn går normalt på tomgång men såfort man gasar så låter motorn precis som om den stryper av bränslet. Inga misständningar utan enbart ett vakuum ljud och motorn vill inte öka i varv utan går bara normalt under ca 1800varv. Om man håller under 1800 varv och ökar gaspådraget händer samma sak.

Släpper man bara på gasen i tid så går motorn som vanligt igen.

Om man testar att koppla bort tomgångångsmotorn så går bilen på lite högre tomgångsvarv. Lite underligt!!! Borde inte motorn tappa tomgången?

Någon som är mer insatt i hur systemet är uppbyggt? Kan inte se någon luft mängdmätare utan enbart en lufttempgivare på insugsröret mellan luftfilter och spjällhuset.

Bilen har under en tid börja få ett underligt pysande ljud underdrift

Jag misstänker att det kan vara kamremmen som har kuggat 1 hack

Tacksam för hjälp

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
6 maj 2008
Sitter de en luftmassemätare (LMM) på de här bilarna?
Kan ju då vara en som sagt upp sig.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 785 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:

Jag kan inte hitta någon LMM på den!

Luftfilter, insugningsrör med temgivare och sedan spjällhus. Den styr bränslemängden med temp, spjällägesgivare och lambdasond verkar det som.
Senast redigerat av dbjanoz (6 maj 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Boostrider skrev:

Jag kan inte hitta någon LMM på den!

Luftfilter, insugningsrör med temgivare och sedan spjällhus. Den styr bränslemängden med temp, spjällägesgivare och lambdasond verkar det som.

Ingen som har en aning?

Sök