ställbar (gömbar) nummerplåtshållare?

n1cke
5 maj 2008 · 9 Inlägg

Tjena, nu har jag spenderat hela kvällen med att googla efter en ställbar nummerplåtshållare som man kan vrida ner under frontspoilern typ.. ja ni fattar? här e en länk för er som inte gör det http://forums.corvetteforum.com/showthr … ?t=1658105
har dock börjat tappa hoppet om att finna en för stora fula svenska nummerplåtar.
Ska skissa lite på en och se om det går att bygga nåt fint, men tänkte jag skulle höra här innan jag gör det eller bestämmer mig för att beställa från nån amerikansk sida och modda om den.
/nicke

n1cke
5 maj 2008 · 9 Inlägg

og900turbo skrev:
men du , den amrikanska saken som var på bilderna funkar väl umärkt?? bara att svenska nr plåten är längre , men vad gör det??? mvh!!

tänkte att de kanske blir "fladdrigt" eller så om inte hållaren täcker hela regplåten.. men de kanske den inte blir, vore smidigast om det finns på nån lurig tysk sida eller nåt för större regplåtar smile

FordEsci Bilplåtslagare
5 maj 2008 · 324 Inlägg

Det gäller ju också att man kan lita på att konstruktionen, så den inte kärvar när man väl vill vara tuffing:D

AdamOpel DraMinBil.nu
5 maj 2008 · 1 016 Inlägg

borra 2st hål i nummer plåten i överkant.

2 st hål i underdelen av fronten. ta 2st buntband och fäst ihop allt. spänn relativt löst.

hög fart = högt vindmostånd = fronten kommer fladdra upp och ligga horisontellt smile klart!

billigast och effektivast big_smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
decib3L Körv
5 maj 2008 · 3 535 Inlägg

ProfessorWinther smile

Truckdriving Man
n1cke
6 maj 2008 · 9 Inlägg

AdamOpel skrev:
borra 2st hål i nummer plåten i överkant.

2 st hål i underdelen av fronten. ta 2st buntband och fäst ihop allt. spänn relativt löst.

hög fart = högt vindmostånd = fronten kommer fladdra upp och ligga horisontellt smile klart!

billigast och effektivast big_smile

Jo hehe, låter som en fin idé, dock så är jag inte ute efter att lura farkamero och dylikt. Tycker helt enkelt det är skitfult med en stor nummerplåt som förstör hela frontpartiet.. Har lite saker på gång med fronten på bilen oxå, som e meningen ska synas, inte bli sönderrepat/borrat i smile

dessutom tror ja inte plåten får plats under frontspoilern, skulle behöva nåt som man kan fälla upp.. nån som tipsade om en modell som fans på dreamcar.nu ( http://www.dreamcar.nu/index.php?s=& … ivArtickel ) fast den verka flippa åt ett håll som jag inte vill, ska undersöka denna pryl lite nogrannare!

TFkarlsson Varningar. 36
6 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Omg, Min plåt i fram sitter med karborband (stava?) det funkar hur bra som hälst. Har även polare som kör likadant. Bara att rycka bort plåten då.

Senast redigerat av TFkarlsson (6 maj 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang