3511
Sök

motorn vill sura på en cylinder

542 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
behöver er expertis nu.
min bil vill sura på 4an cylle när den känner för det, eller om jag stänger av den och startar typ efter 1 minut,så går den bara på tre cyllar.... undrar om det kan vara spridaren???? vad säger ni??

bilen är en mazda 626 2,0 16vetilare -88

mvh daniel aKa mazdalover

1 050 Inlägg
5 maj 2008
mazdalover skrev:
behöver er expertis nu.
min bil vill sura på 4an cylle när den känner för det, eller om jag stänger av den och startar typ efter 1 minut,så går den bara på tre cyllar.... undrar om det kan vara spridaren???? vad säger ni??

bilen är en mazda 626 2,0 16vetilare -88

Klart som korvspad: en läckande spridare, antingen så byter du spridaren, eller tvättar den med ultraljudstvätt. big_smile För säkerhets skull kan du även kolla tändkabeln samt tändstiften.
Senast redigerat av E-30 (5 maj 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

542 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
ultraljuds tvätt vad är de??

1 050 Inlägg
5 maj 2008
mazdalover skrev:

Det är en tvätt som får skiten att lossna utan mekanisk åverkan. Lossar även den värsta smuts inuti spridaren. Ungefär som att ta bort tandsten hos tandläkarn med Ultraljud. Finns en ultraljudstvätt hos de allra flesta verkstäder. Annars får du väl passa på vid nästa tandläkarebesök. big_smilelol

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 maj 2008
E-30 skrev:
mazdalover skrev:

Det är en tvätt som får skiten att lossna utan mekanisk åverkan. Lossar även den värsta smuts inuti spridaren. Ungefär som att ta bort tandsten hos tandläkarn med Ultraljud. Finns en ultraljudstvätt hos de allra flesta verkstäder. Annars får du väl passa på vid nästa tandläkarebesök. big_smilelol

De är nog inte så sugna på en blanding av diesel, etanol och kanske lite thinner... Det borde dock funka bra att tvätta i det big_smile
Byt spridare du, det kan inte kosta mkt hos din lokala ockrare (skrot)

542 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
okej testar att byta spridare, den kostar 200kr för fyra st på lokala skroten. hoppas att det löser problemet. återkommer om det inte hjälper

ultraljuds tvätt låter dyrt så jag satsar på begagnat och skruvar i 30 min istället

542 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
tackar för hjälpen det vart spridaren som jag misstänkte. tackar för hjälpen.
behövde bekräftelsen på att det vart spridaren.

tackar för allt mvh daniel aKa mazdalover

Sök