2873
Sök

kapa i skärmarna 940 bak?

948 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
ja hur mkt kan man kapa i det vecket som är i skärmen vid hjulhuset för fått på lite bredare fälgar och tänkte kapa bort lite så vad är max man kan kapa där för har hört att det veket är som nån förstärkning för skärmen så den inte ska röra sig för mkt eller är jag helt ute och cyklar?
Senast redigerat av TobbeTT (4 maj 2008)

Driifter;)
1 630 Inlägg
4 maj 2008
de e väl ingen större fara så länge du har lite som går in o sjävla vecket blir kvar.. plåten som går innåt förstäker ju inget direkt det är ju vecket som gör..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

948 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
jo det låter vettigt

224 Inlägg
6 maj 2008
kan säga att du helst inte ska kapa då kanterna e presade men innerskärmen som e under plasten....

gjorde det på min gamla 945 o det rostade skit mkt inne i dörgången osv osv för jag kapade dom så det vart en glipa imellan men hjälpte inte att shita igen det o sen spraya body hjälpe inte...

du kan kapa ca 5 mm inne från sett men inte så mkt mer än det,,,

köp sänknings sats o fälgar som är till 940 serien istället så passar dom fint utan kant skrap

948 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
softmuppen skrev:
kan säga att du helst inte ska kapa då kanterna e presade men innerskärmen som e under plasten....

gjorde det på min gamla 945 o det rostade skit mkt inne i dörgången osv osv för jag kapade dom så det vart en glipa imellan men hjälpte inte att shita igen det o sen spraya body hjälpe inte...

du kan kapa ca 5 mm inne från sett men inte så mkt mer än det,,,

köp sänknings sats o fälgar som är till 940 serien istället så passar dom fint utan kant skrap

om man är snabb på med färg och sen ska jag ju bara använda bilen på sommaren i fortsättningen så då borde det inte vara nån fara

Sänknings fjädrar är Lesjöfors sänk fjädrar som är till 940 men på nått vänster sänker lite mer bak än fram..och breddade polaris ser så jäkla gött ut smile

hmmmm
1 094 Inlägg
6 maj 2008
med tanke på att det regnar på sommaren så kryper det in fukt. så ja den kan rosta sönder där även om du bara kör med bilen på sommaren.  om det är fjädrar som ska sänka lika mkt fram som bak kan det bara se ut som om dom sänker mer bak då 140,240,740,940,240 och såvidare är högre i framänden än bak orginal. kolla under galleri på min v40. den sänktes 40mm bak och 60 fram. den ser ganska "rak" ut då. vilket den ej gjorde orginal...

edit: ser att bilderna på v40 är lite kassa. ska se fall jag kan hitta nån annan o slänga upp

mvh

Björn
Senast redigerat av Gloremir (6 maj 2008)

948 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Gloremir skrev:
med tanke på att det regnar på sommaren så kryper det in fukt. så ja den kan rosta sönder där även om du bara kör med bilen på sommaren.  om det är fjädrar som ska sänka lika mkt fram som bak kan det bara se ut som om dom sänker mer bak då 140,240,740,940,240 och såvidare är högre i framänden än bak orginal. kolla under galleri på min v40. den sänktes 40mm bak och 60 fram. den ser ganska "rak" ut då. vilket den ej gjorde orginal...

edit: ser att bilderna på v40 är lite kassa. ska se fall jag kan hitta nån annan o slänga upp

mvh

Björn

jo det är klart men inget salt som gör att det blir mer korrition(stava?) men får en bara på färg så ska det ju gå bra

Ja har märkt och sett att 850 och framåt därav V40 har bättre sänkningssatser te x HR där det står 40mm bak och 60mm fram jag har då aldrig sett ett sånt kitt till 140,240,740,940

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
7 maj 2008
Det är ju inte bara saltet som gör att en bil rostar. Du gör ju precis som du vill med din bil, men mitt råd är att lyssna på dem som gjort misstaget så slipper du stå där med lång näsa. För när det börjat rosta är det ju redan försent.

Min morbror har sänkning (vet ej märke) från Fjäderservice här i Örebro till sin 945a, den sänker 60mm fram och 40mm bak. Ser klockrent ut.

Sök