6521
Sök

Ska köpa framsystem till Audi A4 -96, Behöver tips!

Kolm
8 maj 2008
Trådstartare
Hej och hallå. Planen är att bygga ut ljudet, då var också tanken att köpa en 12 " och ett bra framsystem, när jag nu är lite realistisk och vet vad det kostar hade jag tänkt koncentrera mig på ett kvalitéframsystem!

Ljudälskare, ljudbyggare - jag vänder mig till er, ni som vet vad som funkar bra. Ett framsystem som får det där dunket utan en stor bas i backluckan, men som ändå spelar så rent som möjligt för pengarna.

Vet inte riktigt vad jag kan få för 6-7 +? Men nått med lite must bör det ju vara?

Vilket system + slutsteg rekommenderar ni?
- Tycker ni jag ska byta endast fram i dörrarna eller även i bakdörrarna?

Om nån säljer ett begagnat system kanske jag är intresserad.
Men som sagt, bra grejjer som spelar bra har ingen exakt budget men kan ju försöka att hålla mig under 6000.

Note: Har redan 6x9or i hatthyllan, så dom behöver jag inte byta ut.

Tack.

2 911 Inlägg
8 maj 2008
Digital Designs 6.5" LT (W6.5 t.o.m.), en sån i varje dörr så har du klipp sm heter duga.
Tillsammans med en banddiskant så låter dessa som en smekning på kinden, de levererar tryck utan dess like (om man bygger rätt). Det är kanske inte top of the line och går hem hos de allra mest inbitna ljuddårarna, men inga problem att lyssna på eller tycka att det låter helt okej.

Annars gillar jag MB Quart också, de har rätt skönsjungande system.

Administratör
2 997 Inlägg
8 maj 2008
Om man får låna tråden lite så undrar jag om det finns nått framsystem som passar i befintligt hål i dörrarna fram och i hatthyllan "modellanpassat" som låter bra.... ?

En kopp av den svarta såsen...

Kolm
8 maj 2008
Trådstartare
Jag har ju 4" original, tänkte köra 5,25or och köpa till adapter. När jag sen säljer bilen tänkte jag sätta dit original högtalarna igen, så att borra upp är inget alternativ smile

Ska jag byta både fram och bak i dörrarna ?

Kolm
8 maj 2008
Trådstartare
http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12108#

Lär ju köra 5,25or för att inte behöva borra, utan köra adapter till.
Det där är bara ett förslag + ett passande slutsteg. Är det något som ger det där dunket i bilen som gör en glad? ^^

Ge gärna tips på något annat 5,25system som max får kosta 7500 inkl slutsteg.

1 400 Inlägg
8 maj 2008
Det system som jag kan rek är HERTZ HSK serien. Jag är mycket nöjd över det  systemet. Det har bra drag i miden och en mycket behaglig diskant. Om du går upp en storlek så fins det  MLK serien och den ska ha ett  fruktasvärt  drag i miden och vara underbar till musik.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Sök