4823
Sök

Hjälp med OBD program till volvo 855

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej! jag har testat med flera olika program till min OBD kabel försäker komma åt själva bilen och kolla lite fel koder. vad jag en gör tycker jag så funkar det inte. kommer upp error och ingen anslugning
eller om någon com port som inte funkar. har testat med Vag-com men den funkar inte vad jag vet til min volvo. har en 96.a och den har ingen felkodslampa i motor rummet så jag måste läsa med OBD2 kabel får hitta det. skulle vara toppen och få det och funka som vi äger 3 st volvo 96.er

/bengan


vorsprung durch teknik
886 Inlägg
8 maj 2008
#2
VOL-FCR funkar fint, provade det på en polares 855r för någon vecka sedan.

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#3
laazy skrev:
VOL-FCR funkar fint, provade det på en polares 855r för någon vecka sedan.

har testat det med men får det inte och funka. kan det vara något med datorn?
sitter i bilen just nu och testade men den vill inte. :s


583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#4
Comport 1 not available
Please Close program using comm1
and Restart program

Fel medelande från Vol-FCR


583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#5
bengan87 skrev:
Comport 1 not available
Please Close program using comm1
and Restart program

Fel medelande från Vol-FCR

sen efter man klickar ok kommer det
(Interface Error, Check conections)


vorsprung durch teknik
886 Inlägg
8 maj 2008
#6
Är det usb interface på ODB2 kabeln du har? isåfall har du ställt in att kabeln ska köras på com1?

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#7
laazy skrev:
Är det usb interface på ODB2 kabeln du har? isåfall har du ställt in att kabeln ska köras på com1?

yes kör med USB kabel. har ändrat nu till com1 med den vill inte en då. kan inte vara min dator som det är vista skit på den?


vorsprung durch teknik
886 Inlägg
8 maj 2008
#8
Mysko, det borde fungera, har bara kört det på xp och det funkade perfekt, kanske kan vara vista då :S

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#9
laazy skrev:
Mysko, det borde fungera, har bara kört det på xp och det funkade perfekt, kanske kan vara vista då :S

Okej. jag körde om datorn en gång efter jag ändra port då ändra den sig.
Medelande ( No Response from Car, Time Out )
Is the lgnition at Pos 2?
Wait 3 secs then try again

har testat flera gånger efter men får samma svar.


2 911 Inlägg
8 maj 2008
#10
Kommer du ihåg vad jag skrev i din förra tråd imorse ?

Om inte, läs igen.

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#11
Jo. men vad funkar då? vill inte åka på flera skit saker om dom inte funkar. en polare sa att det är ofta skit program som man får tag på nätet som inte funkar som det ska. så fort man får en sak och frånga med OBD kabel så börjar bara nästa skit :S


2 911 Inlägg
8 maj 2008
#12
Tyvärr är det så, pain in the ass att få de att funka.
Jag har 2st exakt likadana sånadär kinaklossar, ena funkar bara i VAG, andra funkar inte alls i VAG men gärna i Volvo. Helt galet.

Du kan säääkert få dessa att lira också, men räkna med ett tiotal timmar innan du ens hittar något som hjälper.

Prylar som funkar kostar runt 3-4000kr
Senast redigerat av Decibel (8 maj 2008)

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#13
Decibel skrev:
Tyvärr är det så, pain in the ass att få de att funka.
Jag har 2st exakt likadana sånadär kinaklossar, ena funkar bara i VAG, andra funkar inte alls i VAG men gärna i Volvo. Helt galet.

Du kan säääkert få dessa att lira också, men räkna med ett tiotal timmar innan du ens hittar något som hjälper.

Prylar som funkar kostar runt 3-4000kr

Fyfan. att det ska vara så jävligt och få det och funka till volvo. till andra bilar så ser det ut och fungara utan stora problem. att dom sluta med skitet som sitter i motor så man kunde kolla fel koderna själv.

Är bara får få in några kr extra. :s skulle köpt en 95.a eller så :p



Sök