4300
Sök

Växelknopps byte - Saab 9000

181 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Tjenare..

Såg ingen tråd om just detta ämne (länka till mig om jag missat)
Nu är det så att jag ska byta växelknopp på min saab för originalet är inte allt för läcker och så är den trasig men nu till problemet : När jag tar bort själva "gummi knoppen" så är det en vit sak av hårdplast som förmodligen ska sitta fast i växelknoppen så den inte snurrar eller liknande, men hur f*n får man bort den? Har försökt skruva bort den och sådär men den ger inte med sig!

Måste jag borra sönder den och sedan gänga på växelspaken? isf vad är det för diameter på växelspaken?

Ursäkta om det är lite konstigt skrivet men frågan är iaf hur man får bort den vita saken i hårdplast som sitter på växelspaken yikes
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC00214.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC00215.JPG
Senast redigerat av Perrrra_ (9 maj 2008)

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 maj 2008
den där vita grejjen du beskriver är backspärren vad jag vet så gåre inte och ta bort dne

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
9 maj 2008
volvo_dude skrev:
den där vita grejjen du beskriver är backspärren vad jag vet så gåre inte och ta bort dne

Backspärren sitter precis under den vita saken.

Allt för den där jävla hatten!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 maj 2008
THEBADGUY skrev:
volvo_dude skrev:

Backspärren sitter precis under den vita saken.

jo men den vita grejjens syftte är så man kan dra upp backspärren och ska man byta knopp på en bil me backspärr måstre man ha en som e gjord för backspärrar dvs lite grövre

181 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
OKey, tacksam för svaren, får spana efter en ny växelknoppsspak då, hittade bara en i bilen som kunde vara intressant..

EDIT:

någon som vet av en växelknoppsspak som är gjord för backspärr? smile
Senast redigerat av Perrrra_ (10 maj 2008)

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

Sök